Gjest Skrevet 17. mai 2007 #1 Skrevet 17. mai 2007 Hei hei og god 17.mai....Håper alle har hatt en fin feiring... Må bare lufte litt...Vet jeg ikke har møtt noen av dere, men så har jeg vært her en stund og opplever at dere er en gjeng hyggelige og ikke minst smarte damer...Føler jeg må skrive litt for å få samlet litt tanker.... Vi har hatt en veldig koselig 17.mai feiring. Vi trillet ned til et vennepar i ettermiddag og fikk reker og hvirvin. Naturlig nok var jeg ganske forsiktig siden vi skulle trille tulla hjem igjen. Vi la henne i bagen på vogna i 20 tiden (på soverommet til vennene våre) og planla å trille hjem. Problemet er at mannen min drikket altfor mye... Han blir på ingen måter kranglete eller ekkel når han drikker, men synes alikevel at han bør skjerpe seg når vi har en liten... Dette har vært et tema mellom oss det siste halvåret....... Jeg har tatt det opp med jevne mellomrom og han lover å skjerpe seg..men det har han altså ikke gjort... På en måte har jeg tenkt ja ja..han er jo bare snill og grei når han drikker. Han drikker heller ikke veldig ofte, aldri i ukedager, og han er ikke avhengig...Men han tåler lite og har problemer med å ta bare et glass. I dag ble jeg veldig bekymret...På veien hjem snakket jeg med mamma på tlf., det ble til at han gikk en litt annen vei, og kom derfor hjem før meg...Da jeg kom hjem luktet det brent! Da jeg kom på kjøkkenet stod det en kasserolle som alt vannet var kokt bort i og gubben lå på sofaen og sov!! Hadde ikke jeg kommet da ville dette sansynligvis gått veldig galt...Jeg blir så fortvilet. Prøvde å vekke liv i han, men ingen reaksjon.... Som sagt så blir jeg så lei meg.. Synes han virker veldig uansvarlig og respektløs. Det er greit og ta seg en fest, jeg gjør det selv, men synes man bør skjerpe seg når man har fått et barn å ta vare på.... Vet jeg må ta en alvorlig prat med han, skal gjøre det i morgen...igjen...Huff, hva ville dere gjort?
Natteravnen* Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 Heisann! Eg hadde nok gjort som du har tenkt, å prøve å ta en alvorsprat. Kanskje han må la vere å drikke alkohol om han ikkje klarer å stoppe i tide... syns det virkar litt uansvarlig. Greit nok med litt vin og sånn, men en bør vite kva tid en skal stoppe! Hadde ikkje likt denne situasjonen eg heller. Men om han ikkje forstår kva som er problemet så blir det vel å love bot og bedring atter ein gong. Sett ting litt på spissen om du kan, slik at han forstår det. Kva om dette hadde skjedd når du evt hadde lagt deg? Trist om dette skjer ofte, gleda med å kose seg med vin og sånn blir liksom ikkje den samme når det endar med `fyll`.
Reveenka Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Jeg har råd - men dere har en alvorlig situasjon. Jeg var gift i mange år med en mann som drakk på den måten du beskriver, og det utartetover flere år. Til å begynne med var det veldig sjelden, mn det var helt typisk at han ikke greide å stoppe når hn først var begynt. Det tok laaang tid før jeg innrømmet ovenfor meg selv at han drakk for mye, men de siste årene var det sånn at han kunne bruke de siste pengene våre på alkohol, og så måtte jeg låne(fikk alltid med en preken på kjøpet om at jeg måtte være mer forsiktig med pengene så de varte hele måneden....) hos foreldrene mine(som ikke visste noen ting) så vi hadde til mat den siste uka....... Så ble det oftere, så var det unnskyldninger for å ikke gå på jobben, han begynte tidligere på dagen, han tyvlånte øl av folk vi kjente eller ville kjøpe med seg sprit hjem fra nachspiel(!). Ved siden av dette utviklet han psykiske problemer(jeg tror disse lå i bunnen og førte til alkoholproblemet). Han var også snill, og ble aldri slem eller kranglete i fylla - men det hjelper ikke!!! Vi hadde heldigvis ikke barn, men det har dere. Jeg sier ikke at han vil følge det drikkemønsteret som min eks hadde - men han drikker på en veldig bekymringsfull måte syns jeg - og han har IKKE kontroll over måten han drikker på siden han ikke greier å stanse!!! Det at du bekymrer deg for drikkingen, og dette har vært et tema hos dere såpass lenge allerede, gjør at dere har et problem. Rådet mitt er selvfølgelig farget av det jeg opplevde - og det går ut på at han må slutte å drikke, og dere ikke kan ha alkohol i huset. Han kan heller ikke drikke når han har ansvaret for barna/barnet, siden han får sånne blackouts. Hvis han blir sint og synes dette er unødvendig/vanskelig/du er vrang - så er det etter min mening bare nok et tegn på at hans problem er ute av kontroll. Kanskje ikke så oppløftende, men det er mitt syn på saken. Håper inderlig dere klarer å ordne opp i dette. Og ikke vær redd for å søke hjelp!
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Takk for svar jenter=) Har hatt en alvorlig prat med han i dag, rolig og behersket... Han har lovet og skjerpe seg... Har tenkt med meg selv at hvis han ikke gjør det nå, så søker jeg rådgivning, tror det er greit at en 3.person hører om problemet og kan gi råd......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå