Gjest Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 vet ikke helt. men eg har hørt at man helst ikke skal spise reker når man ammer, for babyen kan bli allergisk.. men vet jo ikke om det er tilfelle da, kan jo bare være en myte for alt eg vet.. hehe.. lurer på det samme når det gjelder jordbær forresten.. kan vi spise det når vi ammer?? har hørt det også er allergi fremkallende.hehe
milk Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 Dette med reker og jordbær lurer jeg også på! Skjønner i hvert fall ikke dette med jordbær, for det er jo faktisk jordbær i en fruktpurè som snuppa elsker!? Hm... Håper noen andre kan hjelpe deg!
stolt mamma til gojenta! :-) Skrevet 17. mai 2007 #4 Skrevet 17. mai 2007 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/amming/hva_slags_mat_kan_jeg_spise_n_r_jeg_ammer
Gjest Skrevet 17. mai 2007 #5 Skrevet 17. mai 2007 den linken funket ikke.. kom til en side som var flyttet.. har du en annen link?
Mamma til gutt 2.2 Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Jeg spurte på HS og fikk svaret at jeg kunne spise det så lenge ikke jeg eller mannen min var allergiske mot reker. Det gjelder for alle typer mat sa HS. Men prøv en ting om gangen og ikke så voldsomme mengder slik at du vet hva ungen reagerer på. Jeg kan spise alt bortsett fra appelsin, har vært heldig sånn sett.
Lille my 78 Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 Fikk rekesalat på sykehuset. Spurte da jordmor om det var greit og spise reker og jordbær. Hun sa at du kan spise hva som helst så lenge babyen ikke reagerer på det.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 18. mai 2007 #8 Skrevet 18. mai 2007 Spurte om dette med reker til barnelegen på HS da jeg fikk storebror, fikk da beskjed om ingen i nærmeste familie var allergiske mot skalldyr så var det greit, mamma er desverre allergisk mot skalldyr så da annbefalte han meg å vente med det til jeg var mer eller mindre ferdig å amme. Ellers så er de mer eller mindre gått bort fra at man ikke kan/bør spise det og det,sier at man må heller prøve seg frem,barn er ikke like,så ikke alle som reagerer på ting,noen kan reagere på alt,mens jeg som var heldig med storerbror,han reagerte kun på løk, mini har enda ikke reagert på noe,men er bare 5uker,storebror begynte å reagere på løk da han var 3mnd,før de gikk det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå