Gå til innhold

canasten... igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

sorry om det blir litt mas ang dette her, men...

jeg kan trygt ta dette?? bare pillen uten pinne ikke sant??

hvis jeg ikke har noe sopp, hva skjer da??? kan det påvirke noe om det ikke er noe der liksom?? er litt skeptisk til å ta dette her, men, for meg er dette en sånn, verdt et forsøk ting... så om det er heeeelt trygt selvom jeg ikke har sopp så braker det løs. må bare være helt sikker først..

når bør jeg ta dette da? på kvelden føre jeg legger meg eller???

masse spørsmål her, men bere med et for mye enn et for lite...

takk for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan trygt bruke Canesten uten at det skal skade deg/baby på noen måte. Bare pille - ikke pinne :) Men også krem.. HUSK å bruke det i minst en uke, og gjerne to! I alle fall kremen. Selv om symptomene dabber av - så kan du få utbrudd igjen kort tid etter. Det er bare irriterende.

Om du ikke er sikker på om du har sopp, så anbefaler jeg deg at du heller stikker til legen og får sjekka urinen og alt det her. Noen leger vil ikke teste for mye på de gravide.. Men de kan jo titte og si hva de synes, lissom.

Det finnes også et produkt som heter Vivag - som er melkesyrebakterier.. Dette er stikkpiller du kan stikke opp i skjeden, som hjelper til å gjenopprette eller opprettholde bakteriebalansen. Disse kan faktisk også hjelpe mot sopp, om det bare er et mildt angrep. Kan også anbefales til bruk etter feks canesten-kurer.

Jeg fikk det i alle fall anbefalt av både legen min, og jordmoren min. Så, de har godt rykte på seg.

(PS: Jeg vet ikke egentlig om de er til salg i Norge, siden jeg bor i DK.. Men de har bruksanvisning på alle nordiske språkene.. så..)

Skrevet

Man får vivag stikkpillene her i Norge. Jeg har kjøpt :)

Skrevet

ok.. tusen takk.. men det står jo og på pakken at kremen ikke skal brukes under graviditet???? på canasten altså

Skrevet

Tror det er bare den pinnen som ikke skal brukes.. Jeg har ikke pakken for hånden,men kan ikke huske det sto at gravide ikke skal bruke den. Ikke så lenge siden jeg brukte det.

Skrevet

Du kan trygt bruke canesten.. =) det har jeg brukt allerede 2 ganger dette sv.skapet.. har hørt med lege.. er som de andre sier, den pinnen man ikke skal bruke under graviditet!!

Og som nevnt tidligere.. bruk den en god stund.. den kremen, selv om symptomene dabber av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...