Gjest Skrevet 17. mai 2007 #1 Skrevet 17. mai 2007 Noen som vet hva som hjelper mot såre brystvorter? Når jeg ammer bruker jeg ammeskjold. Jeg må bruke ammeskjold fordi jeg har så flate brystvorter. Åsså ble jeg sårere når når jeg pumpet meg litt. Hva kan jeg gjøre for at de skal bli bra igjen?
milk Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 Kjøp Simplex øyesalve på apoteket. Helt utrolig effektiv! Ble anbefalt av jordmor på barsel som også var ammehjelper.
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Jeg vil i tillegg til å anbefale salvene som er nevnt, også sterkt anbefale deg å kjøpe albueskjell på apoteket. Det funker utrolig bra! Jeg var selv veldig sår på brystvortene etter fødselen, så sår at det begynte å blø. Ekkelt og vondt! Albueskjellene reddet meg iallefall. Lykke til : )
Lille my 78 Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Purelan, fås på apoteket. Funker kjempebra. Jeg var sår og blødde skikkelig fra begge brystknoppene. Dette hjalp ihvertfall meg.
jippii Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Snakket med ammehjelp om såre brystvorter. Man kan bruke sinksalve u/parfyme f.eks.babyline sin. Bruk q-tips. Du behøver ikke å vaske av sinksalven før barnet skal die, for det er ikke farlig at barnet får i seg sinksalven.
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 Hadde verdens verste(!) sår på srystvortene. Prøvde alle mulige salver. Da blei vorten litt mykere iallefall. Men d som hjalp for meg, var albuskjell og lufttørking om natta(hele natta..lå på håndkle pga lekking). D var da nr før jeg ga opp hele amminga
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 18. mai 2007 #8 Skrevet 18. mai 2007 hei jeg hadde gidd opp amminga jeg da hs foreslo hydro gel plater som legges oppå brystvorta når du ikke ammer. etter 2-3 dager var den helt bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå