Gå til innhold

6mnd- ammeslutt på natten. Har dere sluttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere sluttet med nattamming hvis babyen deres er 6mnd eller eldre? Hvordan sluttet dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt på det samme her. Vesla er litt over 7 mnd, og våkner ved 5-tiden og vil ha pupp. Begynte med grøt ved 6 mnd, og er ikke oppe i fulle porsjoner ennå. Har ikke fått tenner, så da skader det jo ikke tennene med denne "nattpuppen". Men skulle gjerne sovet sammenhengende snart. Førstemann sov natta over fra han var 6 uker, så har ikke noe erfaring med slik avvenning. Jeg har tenkt at så lenge hun ikke spiser så mye mat ennå, så har hun vel behov for denne supen, så jeg er litt i tvil om vi skal begynne noen "skrikekur" ennå... Har prøvd å la henne ligge litt, men hun sovner ikke før hun har fått mat. Hmm, ikke lett.....

Skrevet

Vi har begynt med grøt, middag og fruktglass, så hun trenger absolutt ikke denne nattammingen egentlig. Tenker på hvordan vi skal avvenne henne med dette. La henne skrike? Eller gi henne mindre og mindre pupp? Jeg er vant til flaskebarn, så dette er uvant for meg.

Skrevet

Vi har ikke sluttet. Han sovner rundt1930 etter å ha fått grøt og pupp. Da sover han til en gang mellom 3-6, våkner en gang der og spiser. Så sover han til rundt 8. Han sover noen netter hele natten. Jeg stresser ikke med avvenning, skal se om det går av seg selv.

Skrevet

Her soves det fra ca 20, våkner så rundt 2400 og så igjen rundt kl 0400. Det blir litt slitsomt i lengden, derfor tenkte vi kanskje å slutte snart med natmating. Sovner ikke alltid i egen seng etter siste mating heller og ligger da sammen med oss, noe som også blir litt slitsomt i lengden. Lengter etter en god natts søvn

Skrevet

Prøvd å gi vann på natten i stedet? kan jo hende det fungerer..

Min lille sover stort sett sammen med oss etter nattmåltidet, synes også det er litt slitsomt. Det blir så trangt.. :)

Skrevet

Har ikke flaskebarn, men kan jo prøve. med vann.

Ja, det blir trangt :-) Vil veldig gjerne ha sengen for meg selv igjen.

Skrevet

Han var vel nærmere 7 mnd når vi sluttet og det gjorde han av seg selv, mer eller mindre. Prøvde bare å gi han smukken og stryke han litt på kinnet når han våknet for å være sikker på at han ikke var sulten. Han godtok smokken og sov videre.....

Skrevet

har sluttet nå. hun sover fra 20-08 uten måt. får bare morsmelk og litt grøt på kvelden. den grøten har gjort underverker:) hun er straks 5 mnd.

Skrevet

Sluttet for en uke siden og tenker nå; hvorfor gjorde jeg ikke dette før:) Nå er han 9 mnd akkurat. Det var pappaen som tok han. Babyen gråt ca 1 time første natten, og det var det:) Han våkner forsatt noen netter, men da gir pappaen han smokken, så er det greit. Han spiser også mer fast føde på dagen når vi sluttet (blir mer sulten).

Skrevet

Jenta mi blir 6 mnd på søndag, og vi sluttet med det for ca. en mnd siden. Og det var hennes valg. Sluttet selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...