Gå til innhold

Prøvebryllup og papirer. Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg har forstått rett må vi fylle ut noen papirer på forhånd, et såkalt prøvebryllup??

Hvor får vi disse papirene fra, og hvor lang tid i forveien må de være inne?

Tuuuuuuusen takk om noen kan hjelpe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på www.orkdalsmenighetene.no

Under vigsel står alt du trenger å vite og litt til :)

Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men etter at vi har bestilt kirke på kirkekontoret kom papirene i posten fra dem. Det er en forlovererklæring fra hver av forloverne og egenerklæring fra dere selv. Disse skal sendes til folkeregisteret. Papirene kan du også hente der.

Skrevet

Vi fikk beskjed fra kirkekontoret å hente papirene på www.skatteetaten.no

Det skal være 1 erklæring for hver av brudeparet og en for hver av forloverne.

disse er gyldig i 4mnd fra den dagen dere skriver under og sender inn,så tenk på dette så de ikkje er blitt ugyldig igjen innen bryllupet=)

Skrevet

Det er prøvingsattesten som ikke skal være eldre enn 4 mnd gamle. Ikke forlovererklæringene og egenerklæringene.

Skrevet

jeg hentet skjema på nettsiden til folkeregisteret; forlovererklæring og egenerklæring fra brudefolkene. sendte dem til folkeregisteret der vi bor og fikk tilbake prøveattest. den gjelder i 4mnd :)

Skrevet

Hei

ikke heilt til temaet kanskje, men nå er jeg litt i tvil..

Vi har fyllt ut et skjema hver og forlover et hver og jeg skal ta hans etternavn i tillegg så jeg har sendt navneendring.

MEN, skal jeg hente papirene selv? Eller får jeg dem tilsendt? Eller får presten dem? vi kryssa på at vigsler kunne få dem

fint viss noen vet..

Skrevet

Hvis dere satte kryss på at vigsler kan få, og skrev navn og adresse til vigsler, får vigsler dem.

Hvis ikke får dere tilsendt dem selv, hjem i posten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...