Gå til innhold

Den aller første 17. mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er 17. mai overstått! Hvordan gikk det med dere nybakte foreldre og de små nurkene deres? :-)

Vi tok det piano i dag. Gikk en tur mot barneskolen for å se hva som skjedde der, men Mia fikk tydeligvis vondt i magen og skreik så man skulle tro hun ble torturert. Folk snudde seg og så bestyrtet på oss og jeg bar Mia og så sikkert veldig beskjemmet ut, mens pappa'n trillet tom vogn og balanserte to is samtidig. Vi hastet da hjemover istedet mens vi følte oss som komplette barnemishandlere :-/

Men så sovnet hun innen vi var hjemme, så vi bestemte oss for å trille litt andre veien og endte opp på en annen skole hvor vi spiste litt vafler og is og så på sekkeløp.

Så hjem for grillings og en hel øl på deling hehe. Nå som mine dager som melkeprodusent er over kan jeg jo faktisk dytte i meg akkurat hva jeg vil, litt digg faktisk ;-)

Nå har vi akkurat lagt Mia, for første gang på eget rom i natt. Det plager meg skikkelig at hun skal sove alene uten at jeg skjønner hvorfor, det er jo bare bra for oss alle. Håper hun sover natten igjennom, hvis ikke er det kjapt tilbake til mammas side :-)

Håper alle har hatt en fin dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Ja her har vi tatt det helt med ro på formiddagen. Gikk en tur til bensinstasjonen og spiste is. Filosoferte litt over at vi endelig er en liten familie. Gleder oss til at vi om noen år skal stå som stolte foreldre og se henne gå i tog.

Ellers var det 15 voksne og 6 barn på grilling i ettermiddag.Utrolig koselig. Så nå runder jeg av kvelden med ett glass rødvin og tar en tidlig kveld.

Skrevet

17. mai var egentlig over for oss kl 16 i dag. Da var vi vel hjemme med magene matte av is og kake, ikke junior da, han var full av melk, og klare for å finne kosedressen. Noe av det jeg liker best med disse høytidsdagene er å pynte seg fint opp, spise masse, for så å dumpe finklærne og ta op joggingsen:)

Vi startet dagen tidlig og måtte vekke Sebastian for å rekke 17.mai frokost hos et vennepar som bor i Pilestredet Park. Sebastian var ikke så veldig fornøyd med å bli vekket tidligere enn vanlig, bli dusjet og pyntet i finklær, så han var litt trøtt og gretten hele formidagen. Vi sneiet så vidt innom Slottsparken på vei hjem, men fant ut at dette var et særdelses lite barnevognvennlig miljø, så vi snudde og tok turen innom Deli & Deluca for å kjøpe italiensk is. Så var vi en tur innom mamma og pappa og spiste jordbærkake, og trillet et liten tur innom den nærmeste skolen og så på alle barna som var med på leker. På ettermiddagen nå har vi bare kost oss her hjemme. Gubben disket opp med gourmet måltid til middag for han skal arrangere utdrikningslag for en kompis og være borte hele helgen, så jeg har bare lent meg tilbake og kost meg med Sebastian. Han sova uten et knyst kl 20 så det hadde nok vært en lang dag. Nå sitter jeg her og DIB'er litt, men popkorn og Cola og koser meg:)

Skrevet

Vi hadde en forholdsvis rolig 17.mai. Hadde en lang frokost, mens vi så 17.mai på TV. Gikk en tur på skolen her i nærheten for å spise is. Ble sittende en stund der. Maja ble stor i øyene av alle helium-ballongene i fine farger som svevde forbi. Hun prøvde å slå av en prat med dem, men det var ikke mange som svarte. Ble litt forvirret og trist når det var så mange barn som tutet i fløyter akkurat når hun hadde tenkt å ta en dupp i vogna. Men da korpset kom, sovnet hun jaggu likevel :-)

Gikk etter det hjem. Maja sloknet kl 20.00, og virket fornøyd med dagen. Da laget mammaen og pappaen et aldri så lite gourmetmåltid (rådyrlår og fløtepoteter), og koste oss med det glass vin. Deilig!

Skrevet

Vi dro hjem til bygda jeg er ifra. Benedicte sov stor sett hele 17 mai. var litt våken og fikk pupp. Også var det noen besteforeldre, tanter, onkler og små søskenbarn som gjerne ville kose litt med henne. Vi var på banreskolen og spiste is og gikk i tog, deretter dro vi hjem til mamma hele familien og grillet.

Hadde en super dag!

Skrevet

Vi hadde en ganske stille og rolig17. mai i år. Frokos hjemme, lunsj hos svigers og grillings hos venner. Mye mat med andre ord..

Det ble nok litt mye bråk for Erica på det grillfesten, for hun slo seg helt vrang. Vi prøvde alle triks for å få henne til å sove, men til slutt kapitulerte mor og far. Vi dro hjem og rakk siste episode av Prison Break. Erica sovnet til slutt kl 23 etter å ha holdt et voldsomt lydnivå...Lurer på om hun begynner å bli litt "bortskjemt" med å bli plukket opp ved gråt??

Håper alle koste seg med første 17.mai med baby. Neste år blir det kanskje litt mer action?

Skrevet

Vi har besøk av lillegutts mormor, tante, onkel og kusine.

Var en liten tur nede til slottet med min lillesøster og hennes familie. Det var deres første 17 mai i Oslo, så spesielt lillegutts kusine hadde veldig lyst å se Kongen!!

Men der var det litt mye bråk for lillegutt. Han våknet og begynte å skrike av full hals. Folk kikket mot vognen, mens vi sto å vugget for harde livet... Jeg måtte til slutt ta han opp, han roet seg da litt, men etter noen minutter var det påan igjen. Til slutt var vi nødt til å gå ned på jobben til Patrik (Storebrand bank på Aker Brygge) for å prøve å amme litt og skifte bleie. Da gutten var mett og fornøyd sovnet han igjen og vi kunne gå tilbake til de andre. Deretter såg vi på russetoget, og de store gutta tok seg en øl på en uterestaurant før vi dro hjem. Hjemme ventet mamma og min storesøster med middag!!!

Det vart jo også et par is og en pølse i løpet av dagen! :-):-)

Vi hadde en koselig 17 mai. Håper dere andre koste dere masse også!!!

Skrevet

Vi er jo i Kristiansand for anledningen og det har gått igrunn mye bedre enn forventet (i dag iallefall hehe)

Kjøreturen nedover gikk strålende, hun sov i 3 timer i strekk (har boxette), stoppet for å amme langsmed veien og kjørte videre helt til Kristiansand. Kjempedeilig!!

I går så var vi en tur nede på barneskolen jeg gikk på når jeg var liten og traff noen bekjente. Ellers var det en tur til Oldemor slik at hun fikk hilse på sitt 7 oldebarn :-)

Camilla var stresset og gråt mye, ble forferdelig mye nytt for henne. Men når hun endelig sovnet 22:30 så sov hun jammen til kl 09 også! Bare lå å pludret :-)

I dag har hun sovet utrolig mye, knapt vært våken i det hele tatt. Ble nok utslitt av alt det nye i går og alle de nye ansiktene. Men har vært blid som ei sol i dag når hun har vært våken.

I morgen setter vi nesa mot oslo igjen :-)

Vår første langtur har gått strålende synes jeg :-)

Skrevet

Matteos aller første 17. mai var planlagt å ta det helt piano hjemme i stua med mor.. Men etter at mor har sett 4 sykehusvegger i 7 dager var hun rimelig klar for å treffe litt folk! Så da var det på med finstasen (en nydelig matrosdress som mormor hadde kjøpt) og ned til byen for å se på storesøster gå i tog foran slottet!

Matteo synes nok korpsmusikk er grusomt å sovne, for han skrek hver gang korpset gikk forbi. Men når han fikk sitte på armen og se på var alt i skjønneste orden. Lurte til og med fram et smil til mamma da..

Etterpå bar turen til skolen til storesøster, og få tørr bleie, melk og sove litt i larmen fra alle barna som herjet med erteposekasting, potetløp, stylter og spikerbanking.. Mamma og pappa lurte i seg et par kopper kaffe i selskap med mammaen til storesøster og hennes mann. Også fikk Matteo leke med den andre lillebroren til storesøster. Men han var ikke noe snill, for han tok bare flasken hans.. ;o)

Matteo oppførte seg eksemplarisk på hans aller første 17. mai, så mamma har lovet at han skal få spise sin aller første is neste 17. mai! Gjett om han gleder seg.. (og gjett om pappa synes det var i seneste laget..)

På kvelden kunne en fornøyd mamma slappe av med deilig grillmat og litt kos på lammeskinnet foran peisen med gullet sitt.

Skrevet

Iselins første 17. mai, ble ganske så rolig.

Hun sov lenge sammen med far, mens mor stod å så barnetoget ut av vinduet. (som jeg også har gjort endel tidligere år, men da av andre grunner enn kun at jeg var trøtt.)

Rundt kl. halv tre tro vi til besteforeldre i Ski og vi så på borgertoget der.

Iselin sov fornøyd, selv om både korps, trommeband og høylytt russ gikk forbi henne med kanskje bare en halvmeters avstand.(hun har ihvertfall godt sovehjerte.)

Vi var etterpå en tur i Ski sentrum og koste oss med is, kaffe og vafler.

Iselin fikk sin dose med morsmelk og var fornøyd.

Etterpå koste vi voksne oss med spekemat og munkholm.

Dro hjem sånn i 22-tiden og da var det godt å ta på pysjen både for store og for små..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...