Gå til innhold

Er hun bortskjemt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi vil ikke være alene. Så fort jeg går litt unna så hylskriker hun.

Hun synes det er kjedlig å ligge å leke med lekene sine også. Hun blir da liggene å sutre også hylskriker hun etter et minutt. Vil helst bæres eller herjes med. Da er hun fornøyd.

Hvordan skal jeg avvenne henne med dette? Jeg kan jo ikke bare la henne ligge når hun hylskriker heller?

Kan noen gi meg råd, vær så snill. Jeg blir så utslitt og føler meg som en dårlig mor fordi jeg ikke klarer å gjøre barnet mitt fornøyd.

Hun gråter jo mer enn hun er blid i løpet av en dag.

Det er ingenting som plager henne.

Håper noen kan vær så snill å svare meg! På forhånd mange takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor gammel hun er, men det som ofte fungerer er å ligge på gulvet med de og så gå bort litt etter litt. Når hun begynner å gråte tar du henne ikke opp, men legger deg ned og leker med henne.

Skrevet

Kanskje det vil gå over av seg selv når hun blir litt tryggere her i den store verden? Hva med en bære dings? Sjal, meitai, beco eller ergo? Da sliter du iallefall ikke ut armer og rygg med bæring. :)

Skrevet

Min erfaring er at det kommer og går i perioder at babyene / barna ikke liker atskillelse og helst vil at en er der hele tiden. Jeg tenker at det er en del av den naturlige psykiske utviklingen og at en bare må bære over med det og være der til det roer seg igjen. Husker at det kunne være slitsomt og ble lei av å ikke kunne gå litt til og fra. Tror det er lurt å prøve og finne kreative løsninger så lenge det varer - f.eks planlegge gjøremål slik at en kan flytte barnet med seg rundt i huset og gjør ferdig ting på kjøkkenet, så badet etc så det blir minst mulig inn og ut av ulike rom, eller bæresele o.l. alt etter alder.Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, om det er en sånn periode barnet ditt har eller om det har vært slik hele tiden?

Skrevet

...og hvis det bare er en sånn fase, så handler det ikke i det hele tatt om å være bortskjemt og barna trenger trygghet og forsikring om at vi er der - selv om en kan bli veldig lei..

Skrevet

Ikke særlig trøst dette, men jeg har det på akkurat samme måten. Litt godt å høre at andre har det slik også, synes jeg! Får høre at jeg har skjemt henne bort, men det mener jeg at jeg ikke har. Blir litt irritert når folk (mamma) sier det:( Løfter henne opp når hun skriker har jeg alltid gjordt, for det føler jeg er riktig! Hun har holdt på sånn en god stund nå, og jeg håper virkelig at det blir bedre snart. Men jeg synes det går litt opp og ned; noen dager masse gråting og klaging, mens andre dager er bedre. Hun er drøyt 6 mnd.

Skrevet

Jeg stresset masse med det med førstemann, han var skikkelig mammadalt og fangbarn og jeg var helt fortvilet. Nå er han 2 1/2 og kan leke på egenhånd i timevis - det går seg til!

Skrevet

Så små barn kan ikke bli bortskjemt.

Kanskje det er seperasjonsangst som plager henne.

Ville søkt på det på nettet.

Skrevet

vi har akkurat samme problemet for tiden, jenta vår er 6 mnd, og hun vil bare sitte å kose eller bli herjet med..utrolig slitsomt.

men hun har aldrig vært slik før, men det er blitt sånn i det siste..

enten er det separasjonsangst eller tenner har jeg kommet fram til, og håper jeg:)

Skrevet

Hvor gammel er hun? Hun kan nok ikke være bortskjemt riktig enda, så det kan du ta helt med ro!

Tenk på barnet ditt som at hun i utgangspunktet ikke kan noe! Hun må altså lære seg å være alene og å leke for seg selv. Ha lave forventninger om tiden hun klarer dette i starten, begynn med korte intervaller. Gå heller ikke ut av rommet etc uten henne, men gå noen skritt unna og tøy deretter "strikken" gradvis. Det kan også hjelpe å prate til henne slik at hun vet du er i nærheten selv om hun kanskje ikke ser deg.

Min gutt elsker musikk, har du prøvd det. Fra han var liten har jeg satt på musikk og gitt han noen leker når jeg måtte gjøre litt. For vårt vedkommende er det stor forkjell på når musikken er av og på. Kan være verdt et forsøk.

Skrevet

Har akkurat samme problemet og hun har vært slik siden hun var ca 8 mnd og nå er hun 10 mnd og 18 dg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...