Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #1 Skrevet 17. mai 2007 Hadde vel ikke de heeelt store forventningene, men fyfan denne dagen ble kjipere enn jeg hadde trodd. Og som den jævlige mamman jeg en gang er så skyldes det faktisk for èn gangs skyld ungen! Han har vært et sannt mareritt fra vi forlot huset. Og det finnes faktisk grenser for hva man skal tåle fra en 5åring, selv en som er fora på sukker! Så det har vært gråt og tenners gnissel stort sett hele dagen, og nå sitter jeg og gleder meg til han tar kveld. Ikke nok med at han var propell (dette var før noe som helst inntak av sukker) på festgudstjenesten i kirka. Presten ble forstyrret og vi måtte gå ut, han kasta rundt på flagget og skitna seg ut før toget starta. Dermed ble det ikke tog, men hjem for en alvorsprat. Så, etter krokodilletårer og beklagelser, dro vi til skolen der alle var samlet. Guess what??? Han tenner fyr på bordet!!!! Heldigvis kun det som lå oppå bordet, servietter, lodd og slike blåser, men dog. Fikk slukket og vasket. Så smeller han sannelig solo'en i gulvet fordi den sto i veien! Da var vel grensa mi nådd, men holdt ut ennå en time. Da vi dro for å spise var jeg rimelig oppgitt. Og der nekter han å spise selv, så det endte med at jeg (i et forsøk på å nøytralisere solo og is) krakket maten og mater han! 5 år!!! Skulle tro han klarte å beherske seg, og i det minste spise selv. Neida. Til neste år skal jeg IKKE være alene, detta gidder jeg ikke mer!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 Det er klart han må hevne seg når mora drar han med til Gudstjeneste!! Skal jo være barnas dag, får jo være grenser til hva han skal finne seg i!! Kirka?! Stakkars gutt.....
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 kirke på 17 mai?? snodig.. men unger er halv gale når det skjer så mye på en gang, sånn er det bare...men hvordan fikk han tak i fyr til å tenne på bordet? og hva med å gi light brus evt ingen is hvis han var så proppel..
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #4 Skrevet 17. mai 2007 1: Det er tradisjon å gå i kirka denne, som mange andre dager for oss. Til vanlig er det IKKE et problem å sitte stille i 25 minutter. 2: Det sto stearinlys på bordene (var ikke vårt bord så det hadde jo blitt en del lys å blåse ut om jeg skulle fjerne alle muligheter). 3: Skikkelig frokost, 1 dl Solo Light, en pølse med brød og ingen is var inntaket før alt dette skjedde. Isen kom senere, det samme med vanlig solo. (han kvellte jo ut solo light'n sin, og da hadde de kun "vanlig" brus igjen. Men da var uhellene skjedd, og han faktisk begynnt å roe seg)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2007 #5 Skrevet 17. mai 2007 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gitt han et ultimatum. Enten roe han seg og oppføre seg, eller så drar vi hjem. Rett og slett. Du få bare ofre deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå