vannmann79 Skrevet 17. mai 2007 #1 Skrevet 17. mai 2007 jeg tror vår lille datter på 5 mnd har fått for mye maisgrøt. hun har bare fått grøt 3 kvelder og hun har vært veldig urolig på nettene. spesielt i natt. vært våken flere ganger og grått og har tydelig vondt i magen. jeg ble litt ivrig med matingen for hun syns det var så godt. og nå er jeg redd for at tarmene hennes ikke var helt klare for så mye grøt så kjapt.. er det noen som har noen råd på hvordan vi kan få magevonden hennes til å forsvinne litt kjappere. nå kommer det bare små søte promper, men ikke noe mer i bleia.. ha en super 17.mai feiring alle sammen:)
Gjest Skrevet 17. mai 2007 #2 Skrevet 17. mai 2007 Litt frukt kan løse opp i magen. Sviskepure feks, men annen frukt kan også hjelpe grøten på gli. Vondt og urolige netter er ikke så uvanlig som bivirkning til grøtstart, men det tar ikke lange stunda før de venner seg til det om det er noen trøst:) Ha en fin 17 mai:)
Duddlidu Skrevet 17. mai 2007 #3 Skrevet 17. mai 2007 Husk også på å gi feks vann til maten, vann gjør at maten blir fortere fordøyd og ikke så hardt i magen. Gi litt mindre porsjoner igjen, og øk gradvis på nytt Man lærer heldigvis av sine bommerter, hun blir nok bra igjen skal du se. Jeg blander også ofte litt malt i grøten, men ikke i maisgrøt for da smaker den blæsj. Prøv gjerne hirsegrøt også, den smaker ikke så inmari mye og er fin å blande med sviskepure, malt, aprikoser, banan osv osv. Dessuten er den rik på jern og snill mot magen. Fåres kjøpt på helsekost og Helios feks, det er Holle som lager den. Bare et lite tips fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå