Phøøøni Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 De to siste ukene har jeg våkna grytidlig hver morgen med numne hender/fingre. Særlig høyre hånd! Fikk høre av Jordmora at dette er et syndrom som jeg kom til å bli kvitt ca to uker etter fødsel.. men det er da enda over to mnd til!! Er dette farlig? Hva kan jeg gjøre? Finner ingenting å lese om dette fenomenet, bare om kramper og diverse plager med beina. En ting til: det er verst når jeg har sovet på sia, liker derfor å ligge på rygg, men det kan jeg visst heller ikke gjøre så mye lenger.. Hva skal jeg gjøre?
HeHa Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Det hjelper å henge hendene nedover feks utfor sengen. Du kan evt gymme fingrene med en liten skumgummiball. Det hjelper.
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Hei, jeghar hatt det slik siden jeg var 14 uker på vei. Har 2 uker igjen til termin nå. jeg har det bare i høyre hånd og også i venstre fot og legg. Det er visst et syndrom el.l Det har et nevn iallefall. Jeg fant noe om det på nett, men husker ikke linken. Skal si ifra hvis jeg finner linken. For meg er det mest merkbart når jeg er sliten, særlig i tommelen...
Hattifnatt Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 Det heter Karpal Tunnel Syndrom og betyr at nervene i håndleddene blir klemt sammen. Har det samme, og fingrene mine er helt stive og vonde på morgenen - særlig på høyre side. Det hjelper å riste på hendene og gymme litt med dem... Ellers er det ikke så mye å gjøre, dersom det ikke går bort etter fødsel kan man evt operere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå