Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det helt crazy å vurdere å sette lillemann på 8mnd på potta et par ganger til dagen? Ei venninne av meg gjorde det, og jenta hennes slutta å bæsje i bleie da hun var drøyt året! Leste her på din baby at man ikke bør begynne pottetrening før 2 års alder.. hmm.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er noe galt i det. Jeg setter jentungen min på 9 mnd på potta når det passer seg sånn, og hun har av og til gjort i potta. Jeg syns det bare er greit at hun blir vant med potta og kan sitte der og kose seg med en leke selv om hun ikke gjør noe i den. Tror ikke de tar noen som helst skade av det, jeg. :o)

Skrevet

Hehe, det er tidlig pottetrening skal være så traumatiserende har jeg ikke troa på:) Så lenge det ikke er snakk om hverken press eller kjeft om ungen ikke får det til er det jo ikke noe problem. har faktisk tenkt på det selv, å sette småtten på do fra han er omtrent 1 år:)

Skrevet

Svigerinna mi holdt gutten sin over do hver gang hu så han måtte bæsje fra han var 1 mnd gammel eller noe :) Så han har bæsjet i do siden det, og er nå 1 år og gjør det fortsatt. Ser ikke noe galt i det :)

Skulle gjerne gjortdet selv, men Mathias kniper igjen hvis jeg holder han over do, så her holder vi oss til bleier foreløpig :)

Skrevet

Jeg spurte om det samme her inne for en liten stund siden, og ble hudfletta. Det var vist helt idiotisk, og at jeg hadde holdt henne over toalettet mens hun bæsja (hun lå naken på badegulvet så for å slippe klin gjorde jeg det) og det ble nesten karaktrisert som barnemishandling!! Uansett; ble ikke klok på de svarene jeg fikk her, og da søkte jeg på nettet og fant en forskningsrapport som sa at for de fleste ikke var noe vits med pottetrening før de var 27mnd fordi det er da de fleste får kontroll over lukkemuskelen og dermed er klare for pottetrening. Så min konklusjon er at jeg venter litt til. Men har samtidig vært borte i flere 1 åringer som bæsjer på potte, så noen er helt sikkert klare før!

Skrevet

Det er så mange her med forskjellige meninger :) Det er stor forskjell på unger og det er stor forskjell på foreldre. Det er mange som kjefter på unga under pottetreninga, selv om alle her nekter for at de gjør det:) Og det har nok ikke akkurat positiv virkning. Jeg tror ikke, i motsetning mange her, at man skal vente til unga velger det selv. Da må lærerene belage seg på å bytte bleier også gitt...

Skrevet

tihi, hvordan fant hun på det? synes det var litt rart jeg:P

Skrevet

til hi, det er vel ikke noe galt i å la ungen sitte litt på potta innimellom:) jeg tror det er bra at de blir komfy med den, de trenger jo ikke nødvendigvis å gjøre noe der enda liksom:) og etterhvert vil de jo skjønne mer av greia og kanskje det blir en lettere prosess da? ikke vet jeg, men noe farlig er det nok ikke :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...