Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Hei Vi har vært på informasjonsmøte på fosterhjemmstjenesten og sendt søknaden i dag fikk jeg tlf om at de kommer i juni på hjemmebesøk , de kommer på formiddagen så mannen må ta seg fri, det jeg lurer på er hvordan arter dette besøket seg skal de gå igjennom huset rom for rom er dette en slags inspeksjon??
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Jeg vet ikke hvor i landet dere bor, men det varierer fra plass til plass. Jeg har hørt om de som har ønsket å få en liten tur rundt i huset, men det er kun ved 1 tilfelle jeg har hørt om. Som oftest blir en sittende i stuen (eller kjøkken hvis dere velger det) og tar en kopp kaffe og en liten prat. Det er absolutt ikke en inspeksjon, men en betryggelse på at hjemmet er en trygg plass for et barn å vokse opp. Rot og litt skitt bryr de seg ikke om, selvfølgelig alt med måte da.... Tror nok de fleste som jobber med rekrutering i bufetat regner med at du har gått over med støvsugeren i stuen den siste uken før de kommer og at badet/doen ikke er full av skitt. Når de kom hit første gang hadde vi en koselig prat i stua med litt kaffe på bordet. Hun ene spurte om hun kunne gå på do (vet ikke om det var for å sjekke litt eller om hun faktisk måtte på do...), ellers var de ikke rundt i huset. Jeg vil se for meg at det er viktigere å ha det tilnærmende slik det pleier å være enn å ha det gullende rent, de kommer som oftest på flere besøk og de vil jo gjerne se hjemmet slik det er. Den erfaringen jeg har med folk fra bufetat er at de ser på helheten og ikke på detaljer. Vi som mennesker er viktigst, ikke det matrielle. Lykke til med besøket og eventuell videre kontakt med bufetat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå