Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 I går var han helt hyper, og jeg kunne kjenne han hele dagen. En drømmedag. Magen hoppa opp og ned så og si hele dagen.. I dag har jeg kjent liv, men det er mye mindre. Han sparker bare et lite svakt spark,så kan det gå flere timer til neste gang.. Håper det tar seg opp snart, ellers så blir jeg tullete.. Det er vel ikke slik at man trenger å ringe føden når man har kjent liv? Eller skal man uansett ta kontakt når det er annerledes enn det som er vanlig? Er det vanlig at babyen har noen dager som han sover mer på enn andre? Eller bør han være ganske lik hver dag??? Føler meg så teit som lurer på så mye, så signerer med anonym. Er i min 29.svangerskapsuke
Alba44 Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Jeg er 30 fullgåtte uker i morgen og opplevde for ei uke siden at lillegutt ble roligere i løpet av et par dager. Han har aldri vært veldig aktiv og jeg har morkake foran som demper spark, men syntes likevel det var bekymringsfullt. Mannen min og jeg bestemte oss for å ringe, og en hyggelig jordmor ba oss komme på sjekk. Alt er bra med babyen vår ( har vært til ul i dag også pga risikosvangerskap), og vi fikk beskjed om å ringe igjen hvis det skulle skje igjen. Jeg sa jeg hadde kjent liv da jeg ringte sykehuset, men at det var mindre enn vanlig. Endrer mønsteret seg og man blir bekymret, så skal man ringe. LYKKE TIL!!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Du er alltid så snill du Alba, og svarer så ordentlig. Det skal du jammen meg ha.Du kommer til å bli en flott mor!! Når jeg ser at du har svart, så vet jeg at det er et gjennomtenkt og skikkelig svar, og da blir jeg lettet!! Du er god å ha..Nå skulle jeg ikke ha vært anonym, for du lurer sikkert hvem jeg er.. ?? jeg tenker jeg avventer litt, for å se om han er mer aktiv når jeg skal telle spark (pleier å telle kl 23.00, for da er han som regel mest aktiv) Synes du det hørtes dumt ut? Jeg kjenner at han lever, så jeg er ikke så livredd.. Er bare noen minutter siden jeg fikk et lite dult, men det er jo som sagt mye mindre enn før... Hilsen HI
Alba44 Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Å, så pent sagt av deg da...blir helt rørt, jeg... ) Tusen takk for veldig pene ord! Det varmer meg veldig. Jeg avventet også utpå kvelden da jeg ringte, og vi kom inn på sykehuset i 22-tida. Det er trygt og godt å vite at sykehuset alltid er beredt til å ta i mot. Det tipses om isbiter, iskald drikke(gjerne med sukker), sjokolade og forsiktig dulting på magen, men dette hjalp ikke meg forrige uke. Se det an du, og kvikner ikke lille vennen mer til så ringer du. Både jordmor og lege som tok oss i mot forrige uke + fødselslegen jeg var på kontroll til i dag sa det var flott at vi ringte. Masse lykke til!! Sender deg varme tanker, og så må du gi meg et vink om hvordan det går )
BellaSofia Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Hei! Jeg har det akkurat som deg, noen dager er det full akrobatikk, mens andre dager er det rolig med svake spark... Jeg har trukket den slutningen (selv altså) at det muligens har noe med mitt aktivitetsnivå også. Er jeg mye opp å går og trimmer og er aktiv er babyen mer rolig (de sier jo at mor er den beste vugge ) mens dager hvor jeg er mye i ro, mye skole osv er hun mer aktiv... Har ikke funnet ut om dette stemmer da, men... Har i alle fall fått en ny yndlingsfølelse etter at jeg ble gravid: masse spark og livstegn fra lillepia i magen! Kan nesten ikke sammenliknes med noe annet...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Takk for svar igjen. jeg avventer litt da,også skal jeg gå å kjøpe meg en sjokolade nå. Slik at jeg har noe sukker her i huset. Sånn i tilfelle det hjelper på han. Har ikke hjulpet så mye med det før her heller... Han reagerer ikke når jeg dulter på magen heller, aldri når jeg tenker meg om.. Men selvfølgelig så prøver jeg det igjen. håper han våkner skikkelig snart. Han har aldri vært noen turbo i magen, men jeg merker jo stor forskjell fra det han vanligvis pleier å gjøre.. Sparkene pleier da å være litt hardere, ikke så svake som nå.. Jeg skal fortelle hva som skjer videre Alba Hilsen fru anonym.. (Hi)
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 i har funnet ut at de dagene i stresse/gjør veldig mye og blir sliten pga kynnere ol,blir ho veldig rolig..har en sånn dag idag,holdt på fra 8 idag tili til klokka 17 idag,å no e ho ganske rolig,å ho her bruke å være vilter..hehe... men om du sku være usikker e det bare å ringe,gjorde det forrige uke i å,for da var ho så rolig...alt for rolig..men alt var bra da heldigvis :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå