Gå til innhold

Hjemme på permisjon... (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååååh, gjett om jeg koser meg nå. Er hjemme på permisjon 17. mai.. Er såpass frisk at de lar meg gå på tabletter i morgen, men jeg må inn på fredag morgen før kl. 08:00! Skal ta nye prøver og noen flere doser med intravenøs før de evnt. vurderer å slippe meg løs igjen..

Gjett om jeg satte en støkker i familien min (og ikke minst meg selv natt til fredag..) Startet med at jeg kjente feberverk i kroppen, og jeg mistenkte at jeg kunne blitt smittet av influensa, eller at jeg trengte litt ekstra søvn. Men feberen bare steg sakte men sikkert utover natten. Ringte legevakten når jeg merket brystet ble rødt, men fikk beskjed om å ta en febernedsettende og kontakte fastlegen morgenen etter.

Men feberen fortsatte å stige. Kl. 05 var brystet blitt veldig hovent og BLÅTT.. Da ringte jeg tilbake og sa at feberen passerte 40 og at jeg hadde et blått bryst. Da kunne jeg komme inn med en gang.

Vel inne hos legevakten måtte jeg vente litt, men da jeg falt om på venterommet og fikk feberkramper, så tok de meg inn med en gang.

Legen sendte meg rett på UL og de tok bilder av brystet mitt. De måtte sjekke om det måtte opereres med en gang. Ikke noe akkutt absess, men jeg måtte legges inn til overvåkning og behandling. Feberen fortsatte å stige og når den passerte 41, så måtte de sette meg på intravenøs så jeg ikke skulle bli helt dehydrert. Samtidig som de kjørte inn masse antibiotika. Rundt 19 samme dag hadde de klart å holde feberen stabil på 39,8 og vi var alle veldig fornøyd med det, selv om det var høyt.

Ikke før lørdag morgen var feberen nede i under 39.. Og søndag og mandag har jeg vært helt feberfri 90% av tiden.

I dag på legevisitten mente legen at det var forferdelig at jeg måtte bli på sykehuset på selveste 17. mai, så hun sjekket mulighetene for at jeg skulle få dra hjem på perm. Og det kunne jeg. Så her sitter jeg. Lettet og glad. 2 netter i min egen seng!

Kan ikke si at jeg har satt pris på denne opplevelsen. Og det er ikke over enda, men det værste er over. Og jeg har vettet i behold. Tror jeg. Pleierne på Gyn.avd.på Bærum sykehus har vært fantastiske! De skal ha all ære for at jeg ikke har tørnet! De sørget jo også for at jeg fikk ha guttene mine hos meg fra søndagskveld og til i dag. Sosionomen på sykehuset har sykemeldt meg, for hun mener at jeg ikke bør være alene nå. Så Ariel er hjemme med meg ut denne måneden. Så kan vi endelig få kose oss litt i barselperioden, uten for mye sykdom.

Tusen tusen takk for alle de hyggelige hilsenene, og for boka og blomstene. Jeg ble helt rørt der jeg lå. Har hatt noen latterutbrudd i natt og lest Heia Mamma!, der jeg satt med brystpumpen og boka.

I kveld skal jeg unne meg et laaangt boblebad og kanskje et glass vin. Og nyte friheten. Hurra for frigjøringsdagen!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, så deilig å høre fra deg og at du fikk permisjon! Det var ikke værst synes jeg. Bra de har litt med følelse med en førstegangs mamma.

Håper virkelig du er frisk nok til å komme hjem for godt snart, og at du kommer deg helt igjen. Dette har vært en tøff opplevelse og jeg føler med deg.

Bra du har kost deg med boken, den virker knall bra.

Håper du får en fin 17.mai og at formen blir stadig bedre!

Beste ønsker fra oss

Skrevet

For en skummel opplevelse, skjønner godt at dere alle ble skremt. Synes det er flott at mannen din får vært hjemme med deg og at dere får vært sammen hjemme på 17. mai alle tre.

Krysser fingre og tær for at du slipper å være stort mer på sykehuset nå og at du blir frisk i en fei. Prøv å ikke stress med ammingen, du vet at du er uansett en fantastisk mamma for lille Matteo. Kos deg med bad og vin!

Stor klem :-)

Skrevet

Hipp hipp hurra, nå ble jeg jammen glad på dine vegne. Godt det finnes noen søte snille damer som sendte deg hjem på perm. Det har du virkelig fortjent. Håper du har fått deg et godt bad og et deilig glass vin...

Bra dere alle sammen får litt tid sammen nå fremover. Unner dere virkelig det, etter alt dere har vært igjennom.

Ha en strålende 17 mai, så krysser jeg og Benedicte fingre og tær for at du snart blir frisk og blir skrevet ut sykehuset!

Klem fra oss

Skrevet

Så fint du får være hjemme 17 mai.

Du har ikke hatt de noe særlig moro de siste dagene. Håper du snart blir frisk og slipper flere nedturer.

kos deg med bad og vin :-)

Ha en kjempefin 17 mai

Klem

Skrevet

Hei.

Så flott at du får være hjemme i morgen. Det blir sikkert veldig bra. Kos deg nå med det glasset med vin og ett deilig langt bad. Så håper vi at du blir skrevet ut på fredag.

Stooooor klem og 3 x hipp hurra.

Skrevet

Så flott at du har fått feiret 17.mai hjemme!:) Håper dere har hatt en deilig og rolig dag i det fine været.

Uff, det høres så forferdelig ut med denne brystbetennelsen. Håper de nå får deg frisk en gang for alle.

Store 17.mai klemmer fra Sebastian og meg

Skrevet

Oj, det må ha vært beintøft! Bra at du føler deg bedre.. Håper virkelig du blir såpass bra snart at du slipper å være på sykehuset så mye lengre! God bedring, tenker masse på deg!

Skrevet

så bra du fikk feire 17 mai hjemme. Og ikke minst at du begynner å føle deg bedre. Du fortjener å bare kose deg med Matteo fremover!!

Riktig god bedring :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...