Gå til innhold

Er dere i arbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da spesielt på dere som har ett barn på denne alderen...

Synes det er så få som arbeider fullt nemlig. Føler meg nesten litt alene:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber 80%. Har gjort det siden gutten min var ca 1 år.

Skrevet

Jeg jobber,men makter ikke fulltid. Det gjorde jeg da han på 8 var liten,men bestemte meg at såfremt jeg ikke må,så skal det være deltidsjobb mens de er små.

Jobber nattskift, og aner ikke %, men er på jobb i gjennomsnitt 5 netter per 14.dag.

Har vært sånn siden han var 10 uker gml.

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å jobbe nå etter endt barselperm. Jobber 61% natt som sykepleier :)

Skrevet

Jobber ca 14 % som sykepleier, dvs hver 3. helg. Begynner i 75 % stilling i august, rett før snupp blir 2 år.

Skrevet

Har full stilling, men er sykemeldt pga ME. Så dagene tilbringes stort sett i senga eller foran pc'en hvis jeg orker. Har gjort det de siste månedene nå.......

Skrevet

Jeg jobber 100 %. Det har jeg gjort siden sønnen min var 7 mnd. Passer meg ypperlig. :) Jeg er også gravid nå, men hadde ikke orket å jobbe mindre... Kall meg gjerne arbeidsnarkoman. Hehe.

Skrevet

Begynner å jobbe igjen 1. sept. Da er gullet 16 mnd. Skal kun jobbe 50 %, da jeg går på 50 % attføring.

Skrevet

Jeg jobber 50% fram til sommeren. I aug begynner gutten min i bhg, og jeg skal jobbe 100%.

Må opparbeide meg mest mulig til nestemann kommer i januar!

Skrevet

Jobber fullt og trives godt med det. Skiftet jobb etter fødselspermisjonen og har heldigvis mer overskudd på ettermiddagene nå enn jeg hadde i min tidligere jobb. Synes det er godt å komme meg ut. Pappan er hjemme i permisjon, og de koser seg stort både far og sønn. Og så er det så koselig å komme hjem :-)

Skrevet

Jeg er hjemmeværende husmor, og synes det er helt topp å få oppdra og være sammen med jenta mi som er 15 mnd! JEg har dagmammaunge tre dager i uken, og vi er i åpen barnehage to dager i uken.

Skrevet

Jeg jobber som fulltid dagmamma og har gutten min hjemme til høsten, da skal han 50% i barnehage så jeg får kommet meg ut i jobb. Han er nå 15mnd, og jeg har planer om å jobbe 50% frem til vi ikke mottar kontantstøtte for han lenger...

Skrevet

Takk for mange svar!

På et vis fikk jeg bekreftet at det ikke er så vanlig å jobbe 100% når barnet bare er 12 mnd.

Jeg er leder og har flere ansatte. Jeg er den eneste som jobber 100 + + for tiden samtidig som jeg har en datter på 12 mnd.

Kjenner vel at jeg er veldig sliten og litt misunnelig på dem som ikke trenger å jobbe så mye.

Hva gjør dere den tiden dere ikke jobber, dere som jobber redusert stilling. Blir det tid til mye kos med barna?

Skrevet

Jeg jobber 60% natt. Det gir nesten det samme i kassa. Har da også 60% barnehage og får litt kontantstøtte. Skal jobbe mer enn 100% i sommer da! Bestefar trår til å passer litt. ....

Gjør det for å få litt ekstra feriepenger, siden jeg ikke får ferie med lønn. Ikke mye vi får fra trygdekontoret etter sykemelding i svangerskapet og barsel!

Skrevet

jobber bare i helgene. er taxisjåfør. greit å kunne være hjemme med lillegutt hele uka, synes jeg. men skal på jobbintervju snart så mulig det blir forandringer... :o)

Skrevet

pjokken er 14 mnd, skal begynne å jobbe 50% 1 juni. Er alenemor. Begynner nok i full jobb i løpet av høsten/vinteren.

Skrevet

Jobber nå, gullet er 12 mnd, men har ammefri og kan gå to timer før, ca kl 13-14. Da får jeg mye tid sammen med han på ettermiddagen det er deilig. Jeg skal amme så lenge som mulig men når jeg er ferdig med det skal jeg jobbe 80%.

Skrevet

Får man "ammefri" dersom man ikek ammer?

Skrevet

Hei!

Har en sønn på 16 måneder, og jobber fulltid. Men går ut igjen i permisjon i starten av november (er gravid :-) ) Mannen min jobber derimot deltid. (Akkurat fullført hovedoppgaven sin, så han har fortsatt deltidsjobben han har hatt ved siden av studiene).

Skrevet

Jeg jobber 20-30%, kommer ann på hvor mange vakter jeg tar, det har jeg gjort sidem gutten min var 9mnd.

Skrevet

Jeg er ikke i lønnet arbeid. Men det blir allikevel en del jobbing hjemme med tre barn under skolealder. Og mye kos, selvfølgelig. :)

Skrevet

Får ikke ammefri hvis man ikke ammer, nei. Arb.giver kan kreve dokumentasjon fra helsestasjon/lege om at man faktisk ammer, når barnet er over 1 år.

Skrevet

Errr, det hadde vært litt rart, vel? Hele vitsen med ammefri er jo for å kunne opprettholde ammingen. Det i sin tur fører til mindre sykefravær for både barnet og dermed foreldrene, så samfunnet vinner nok på det.

Ammefri er forresten i utgangspunkt uten lønn de fleste steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...