Gå til innhold

Vet ikke hvilken prevansjon jeg skal bruke... Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke ha p-sprøyte... Blødde i 1 år sist gang jeg tok det :/

Heller ikke Trionetta, ble pottesur av den:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du ikke ammer er yasmine kjempefin uten bivirkninger..jeg tålte heller ikke trionetta..men km du ammer er cerazette det beste:) da kan du ikke ta p-piller...

Skrevet

Jeg er også veldig usikker. En venninne av meg fikk kjempevondt i magen av hormonspiral, så det har jeg ikke lyst på. Tenkte på cerazette, men har jo hørt en del negativt om den her inne, da...

Skrevet

hva har du hørt?

jeg blir litt småkvalm av den,men tror det er som alt annet..alle kanreagere på den men om mnaikke gjør det er den nok kjempefin:)

Skrevet

Leste her at man kan få masse blødninger etc. Var en tråd her inne i går hvor det var mange som hadde sluttet med dem. Men kanskje det er verdt å prøve siden det tydeligvis er veldig individuelt hvordan man reagerer!

Skrevet

men jeg anbefaler deg å prøve yasmine:) den er veldig bra å jeg har ikke hørt at noen har klaget på den! å det er en p-pille så den fungerer på samme måte trionetta bare at man slipper å bli pottesur!:) tror forresten trionette er tatt av markedet nå!

men vi som ammer bør nok gi cerazette en sjangse!:)

Skrevet

Jeg brukte cerazette den første perioden etter fødselen. Jeg fikk elveblest av de. Så jeg er ikke positiv til de. Jeg fikk satt inn implantat (implanon som det heter) og er kjempe fornøyd med den. Har brukt den før også,så den viste jeg at jeg tålte..

Skrevet

Jeg kan på det varmeste anbefale P-stav. Ser her at ingen andre har anbefalt den, men det er kanskje fordi ikke så mange har prøvd den. Den ha samme virkestoff som minipiller og hormospiral, bare mindre doser med hormoer og dermed så å si ingen bivirkninger. Du får resept på staven og kjøper den på apoteket for ca 1200 kr. Så går du til legen og får staven (så stor som en fyrstikk) satt inn under huden i overarmen (med lokalbedøvelse, det tar 10 sekunder) Den begynner å virke etter et par dager og kan sitte der i opptil 3 år. Jeg mistet mensen helt av min, det er ganske vanlig. Hadde ingen bivirkninger i det hele tatt. Hadde det ikke vært for at vi skal ha et barn til før det har gått 3 år, ville jeg uten tvil gått for denne løsningen igjen. Fullstendig bekymringsfritt. :)

Skrevet

skal prøve meg på vanlig spiral. Har hatt det en gang før. Tåler ikke alle typer p-piller, og visstnok ikke hormonspiral.

Skrevet

Jeg glemte å skrive at man kommer tilbake i vanlig menssyklus etter 1-2 uker etter at man har tatt den ut igjen og dermed kan bli gravid rimelig fort hvis man vil.

Skrevet

Kobberspiral. Ingen hormoner, og ingen ting å tenkte på når du har fått den på plass. Jeg har hatt litt murringer i mage og rygg etter at den kom på plass, men for meg er det langt bedre enn å gå og være konstant deppa som jeg blir på p-piller...

Skrevet

Bestilte meg Ladycomp i dag jeg :)

Denne dama tåler IKKE hormoner :P

Skrevet

hva med vaginalring ? det er en gummiring man setter i kjeden i 3 uker så tar man den ut den uken man skal ha mensen

man merker foresten ikke at man har den i kjeden

Skrevet

Sikker på at den skal sitte i kjeden og ikke i skjeden? :)

Skrevet

Visste du at p-stav har samme virkestoff som cerazette, så tåler du ikke cerazette så burde du ikke investere i p-stav.

Etter 1 fødsel vurderte jeg nemlig å sette inn staven men ble satt på cerazette først for å sjekke om jeg tålte den. Var fornøyd frem til jeg fikk mensen tilbake 9mnd etter fødsel, har hatt mensen konstant etter det (gått 2mnd)

Skrevet

jeg har PEARLY. en enklere utgave av lady comp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...