Amsterdame Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Etter et KS for 2.5 var jeg veldig spent på hvordan en vaginal fødsel ville vaere. Hadde termin 30 april, men ingenting skjedde før natt til 10 mai. Kl. 03.00 begynte jeg og kjenne noe som var vondere enn kynnerene som jeg hadde hatt tidligere, men de var ikke så vonde at jeg trodde det var ekte rier, så jeg la meg til og sove igjen. Neste morgen var de der ennå og jeg begynte og ta tiden. De kom regelmessig med 10 min. mellomrom og varte i ca. 40 sekunder, men var fortsatt ikke vonde. Slik gikk jeg til neste dag da jeg hadde vanlig overtidskontroll på sykehuset. Der sjekket de om det var noe åpning allerede og det var det, ca. 2 cm. Legen "strippet" litt mens hun sjekket og mente noe kom til og skje snart. Vi dro hjem og begynte og gjøre oss klare for at noe skulle skje. Vi ringte besteforeldrene og spurte dem om og hente datteren vår i barnehagen og ta henne med hjem til dem for natten. Kl. 20.00 begynte ting og skje, riene ble betydeligere vondere. Nå var det vondt og stå mens de kom, men de kom ennå bare med 10 min. mellomrom. Kl. 22.00 kom de plutselig tettere og jeg sa til mannen min at vi måtte ringe føden. Etter en j...... vond biltur til sykehuset ble det målt 6 cm åpning. Smertene var forferdelig og riene kom som spyd i nedre del av magen med 1-2 min. mellomrom. Jeg hadde sålangt ikke brukt noe smertelindrende, men klokken 01.15 sa jeg til mannen min "jeg tror ikke jeg klarer mer" og poff så gikk vannet og jeg fikk sinnsyk trang til og presse. Opp i sengen bar det og det ble målt 10 cm så nå var det bare og presse. Etter ca. 45 min. med pressing kom lillegutt kl. 02.15 og veide 3140 g og var 51 cm. Jeg revnet ganske mye og måtte faktisk på operasjonsbordet med full narkose for og sy fordi musklene var så anspente etter fødselen. Men som de sier, tiden leger alle sår, og allerede 5 dager etter er formen fin og ammingen i gang, så da er smertene nesten glemt:). Og lillegutt er så fantastisk vakker og snill at hjertet smelter hver gang jeg ser han. Lykke til med fødselen til dere som venter!!
Elax Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Gratulerer! Går selv her og venter på at noe skal skje. 2 dager over termin. Kos deg med babyen!
Nicone m.nr.4 Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Takk for en fin historie. Det ble veldig virkelig det hele! Har en stund igjen jeg da... Har termin 3. juli. Gratulerer så masse med god-gutten!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Gratulerer! Høres ut som en tøff opplevelse, men vel verdt det!!
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Gratulerer så masse! Høres deilig ut å være ferdig, sånn at en bare kan nyte nurket... Kos dere masse, og lykke til.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Gratulere så masse me d lille gulle!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå