Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

har hørt at gravide ikke skal spise jorbær?stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare spis jordbær,du,for det stemmer ikke:-)

Ammende skal være litt forsiktig pga allergi-risk,men du kan fint fore magen din med deilige jordbær enn så lenge!

Skrevet

juhuuuuuuuuuuuuu...sommeren er reddet!

Skrevet

Gravide kan spise jordbær uten noen problem, etter det jeg har hørt. Jeg har også hørt at det er ammende som ikke skal spise det. Men dette er jeg ikke 100 % sikker på...

Skrevet

Jeg har spist jordbær. Men så spydde jeg dem opp igjen i en mølje (fargen er jo rød - så det føltes som å spy blod), Etter det har jeg fått helt angst for jordbær, går hurtig forbi dem i frukten. hehe.

Skrevet

Både gravide og ammende kan spise det:) Gamle myter er vanskelig å slå i hjæl, men leste det nå nettopp:) Ellers er det bare å se på matportalen.no om hva man kan og bør ligge unnai matveien:)

Skrevet

Skriver under TanteBassa med barn i magen

Skrevet

jeg sitter og spiser jordbær nå, men de var ikke så gode så d ble litt smash i tillegg. D er godt d!!

Skrevet

Fikk kick i går og spiste en hel kurv alene vel vitene om at jordbær heldigvis IKKE er fy-mat for gravide. Mmmmmmm...... Manglet bare sjampisen

Skrevet

Jordbær er nam nam og ufarlig for gravide.

Det er vel ikke farlig for de som ammer heller, men jordbær er en av de tingene babyene fort kan få vondt i magen av når du ammer.

Skrevet

Bare spis jordbær du, men ikke gjør som jeg gjorde. Hadde en dag da jeg var på rundt på matbutikkene for å finne jordbær. Måtte bare ha det!!! Kjøpte 2 kurver og satte meg til rette i sofaen med fløte og sukker på... Nydelig godt... Gikk og småspiste jordbær resten av dagen. Kvelden kom og kjempedårlig i magen. Full av luft og ville på do hele tiden.. Men var vel egentlig verdt det :-)

Skrevet

Det var sikkert menn som har satt ut det ryktet i sin tid så det skal bli mer jordbær til dem!

Skrevet

Kjøpte jordbær på rimi nå. nam nam... Men blir fort kvalm av dem... Det kan jo hende det er som med ting flest - ikke spis for mye - spis med måte:)

Hørte de aller første norske jordbærene kom før helgen (kanal 24 tror jeg det var) Kosta 140 kr for en kurv!!!!!!!!!

Herrejemini, tror jeg holder meg til belgiske foreløpig da ja...

Skrevet

Dei servere jordbær til dessert på føden. Både til nybakte mødre, og de som er "innlagte rugere".

Så det er bare å kose seg :)

Skrevet

sitter i skrivende stund og gomler i meg en kurv med jordbær;)

Skrevet

Det er vel lurt å sjekke for jord (vaske bærene) når man er gravid kanskje?

Tror vel heller ikke det er farlig for de som ammer, men som nevnt over, noen barn får magevondt (jeg fikk det, stakkars jordbærelskende mamma den sommeren..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...