så var vi 4 Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Martin er snart ett år og en sjenert liten mammadalt, og nå lurer jeg på når man begynner med fast samvær? Blir ikke annen hver helg og hver onsdag ennå av flere grunner, men tenker mer på faste dager og kun dagtid? Hva tror dere er ei grei ordning der? 1-2 dager i uka fast, eller annen hver uke?
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Sikkert lurt å starte med korte og hyppige samvær. Feks en ettermiddag og en dag i helgen fra formiddag og litt utover.
så var vi 4 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2007 han pleier å ha han noen timer ett par ganger i uka, så han er litt vant til å ha han, men det er jo alltid veldig usikkert for meg når jeg ikke har ett fast tidspunkt å forholde meg til, blir liksom når bf orker og har tatt seg tid.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 vi startet med faste dager og fast klokkeslett når han var 1 måned gammel. (men da var samvær hjemme hos meg da) jeg ville aldri orket og ikke ha en fast avtalle. så det er det bare og sette opp. vil ikke pappaen ha faste dager?
så var vi 4 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2007 Joda han vil jo det, også for å gjøre det enklere for meg å kunne planlegge litt, lurte bare på om dere hadde noen tips og visste litt mer om det enn meg Men jeg har kommet frem til en dag i uka, annen hver uke lørdag/søndag, og så en ettermiddag. Pluss det han eventuelt vil ha han ellers. Blir vel mer når Martin begynner i bhg. Pappaen har skole og jobb så er ikke så lett når det kun er helgene som er tilgjengelig...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 det er ikke så mye og tipse om. dere må finne ut av hva som passer for dere. og barnet da ;-) kansje greit og ha i kontrakten at om en av dere ikke kan så skal han/hun spørre den andre forelderen først?
så var vi 4 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2007 Ja må vel få det ned på papir at endringer må avtales på forhånd. Skal det tinglyses noen plass, eller er det nok at vi har den privat?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 her skriver vi avtallene på familieværnkontoret. den fornyes innimellom. har dere et godt sammarbeid? for om dere har det trenger dere vel egnetlig bare en muntlig avtalle som begge følger. jeg tar det på familiværnkontoret for og ungå usakligheter og unødige konflikter. de er veldig hygglige. har du vært der?
så var vi 4 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2007 Nei har ikke hatt noe kontakt med familievernskontoret. Vi samarbeider ganske bra (nå) så har ikke vært noe tema før, men kanskje jeg bestiller en time for å få litt hjelp med dette her.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2007 #10 Skrevet 16. mai 2007 har du snakket med pappaen om ordnignen? syns han den høres grei ut? syns han det er ok og dra på FVK? du kan jo bestille time til deg først og så til dere. (da får du tid til og forklare hva du vil og ønsker uten pappaen til stedet) (jeg husker hvor mye jeg grudde meg første gangen, men det har altid gått super fint)
så var vi 4 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. mai 2007 Jada vi har snakket litt om samvær, nevnte det bare i forbifart i dag. Skal se om vi finner frem til ei grei løsning, og hvis ikke skal jeg ringe til fvk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå