Gå til innhold

Ønskelistehenvisning sammen med invitasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg selv skal være bryllupsgjest, synes jeg det er kjempepraktisk at brudeparet har lagt ut ønskelister i diverse butikker. Da vet jeg at brudeparet får noe de faktisk ønsker seg, og at de (i hvert fall langt på vei) slipper å få fem vaffeljern og tre brødristere.

Så vidt jeg husker, har brudeparene opplyst om denne ønskelisten på flere måter. De fleste som sender ut bryllupsinvitasjoner legger gjerne også en med en lapp eller "brosjyre" der de opplyser om veibeskrivelse, overnatting, osv. Her har flere føyd på at de har lagt ut ønskelister i den og den butikken - kjempeparaktisk, synes jeg. Andre lager en egen bryllupsnettside som de legger ved adressen til, også må man klikke seg inn på den for å finne ut hvor de har lagt ut ønskelister - litt mer tungvint, men helt ok. Atter andre (av den mer beskjedne typen?) opplyser ikke om noen ønskeliste før de blir spurt om det (selv om ønskelistene ligger klare i butikkene), noe jeg personlig synes er litt tungvint og irriterende.

Nå skal jeg selv gifte meg neste sommer, og har begynt å tenke litt på hvordan vi skal gjøre det. Hadde bestemt meg for alternativ 1 (informere om hvor vi har ønskelister i informasjonen som vi legger ved invitasjonen), men nå har jeg fått høre at enkelte synes at dette er frekt og freidig. Hallo - alle vet jo at man gir gaver i bryllup? Hvorfor skal man holde det hemmelig at man faktisk har en ønskeliste? Hvordan gjør dere det?!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig veldig enig med deg , HI. Det er ikke lett. Jeg synes også det er helt toppers å få tildelt en ønskeliste, men vanskelig å legge ut en selv. Derfor har vi valgt å informere foreldre, søsken og forlovere om hva vi ønsker oss og så kan jo de informere videre om det er noen som spør. Grei løsning for oss i alle fall :)

Skrevet

Visste faktisk ikke at det var frekt å legge ved ønskeliste med invitasjonen. Syns i grunn det er veldig praktisk, så er det superlettvint å kjøpe noe man vet de ønsker, de mottar stort sett ikke dobbelt av noe, og man slipper bli sittende med en hel haug nips man ikke har bruk for...

Må jo være den eldre garde som blir snytt når det følger med en ønskeliste,,,,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...