Gjest Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Heisann Etter et besøk på " Amathea" for en liten stund tilbake hørte jeg dette ordet i min ånd: "Høsten er stor men arbeiderne få!"(Matt.9.37) Jeg visste ikke at det var SÅ FÅ arbeidere . Trodde ærlig talt at det var mange som jobbet med å spre Guds ord, det finnes jo så mange kristne og så mange 1000 menigheter. Jeg har vært på hundrevis av store ,kristne møter og hørt kjente predikanter forkynne Guds ord og fortelle om alt det fantastiske de gjør."De er virkelig arbeidere for Guds rike " , tenkte jeg da. Jeg ble sjokkert da jeg hørte dette ordet og jeg SKJØNTE hva det dreier seg om. Historien til Amathea startet for endel år siden.Det var en tid i Norge hvor det ikke var selvbestemt abort.Kvinner tok da abort med strikke pinner og andre ting.Det var mye lidelse.Kvinner som ble voldtatt måtte få babyene , kvinner utsatt for incest også.Det var en tid når selv barn måtte føde barn bokstavelig talt.Dersom svagerskapet var farlig både for mor og barn så kunne man ikke hjelpe noen av dem.Det var mye lidelse knyttet til dette emnet rett og slett. Men så kjempet noen for retten til selvbestemt abort og retten til å bestemme over sin egen kropp for kvinnene. Det var da aktivistene oppstod.De ekstreme abort aktivistene.De begynte sin kamp mot abort ved å gå i KORSTOG og uttrykke hat og sinne overfor kvinnen.De tok i bruk sterke virkemidler som blodige bilder og filmer etterhvert, de fordømte disse kvinnene på det sterkeste og kalte dem mordere.Dette var KRISTNE.........kristne menn som oftest. Det var prester til og med.Med bibelen i hånden så har de kjempet i mange år, prestene er nok redd for evig fortapelse for disse fostrene for de forkynner jo frelse ved barnedåp..........ikke rart de er full av sinne og hat.......... Det er slik Norge kjenner de kristne.Desverre. SAMTIDIG så var der menigheter rundt om i landet hvor mange kristne kvinner gikk.Mange ble gravide utenfor ekteskap også av dem.Mange fødte sine babyer i gudfryktighet.......men hva skjedde? Ble ikke prestene og de kristne menighetene glade da??For at de fødte barna mener jeg og ikke tok abort.Fikk ikke kvinnene ros og gode ord? NEI tvert i mot !!!!!!De fikk høre et ord: "Fysj!" Disse kvinnene som altså ikke fikk lov til å ta abort ble alikevell fordømt av de kristne abortmotstanderne og slik er det fortsatt i dag, kansje ikke fullt så høyrøstet og fordømmende , men det finnes. Det var da "Amathea" oppstod.Et rådgivningssenter for gravide kvinner. Det var kristne mennesker som så DOBBELTMORALEN blandt de kristne.Disse var mennesker med en ild i hjertet sitt. Guds KJÆRLIGHETS ILD.Disse så at kvinnen ble fordømt uansett hva hun gjorde.De samme mennesker som gikk i tog og ropte nei til abort , de brukt også pekefingeren sin på 5meter for å fordømme kvinnen dersom hun valgte å beholde babyen sin. Det var denne historien damen på "Amathea" fortalte meg. "Amathea" oppmuntrer ikke til abort , men de HJELPER kvinnene til å finne den beste løsning i hennes livssituasjon. De fordømmer heller ikke dersom abort blir løsningen. De har en holdning hvor de ønsker å hjelpe og gi råd og veiledning.De kan for eksempel hjelpe jentene med å få kontakt med psykolog eller jordmor.De kan hjelpe dem med å se mulighetene de har som fremtidig alenemor og reflektere over det og kansje få håp når alt ser som mørkest ut.Disse som jobber der har taushetsplikt. Jeg forstod at denne organisansjonen ble startet av kristne med et ydmykt hjerte som var full av JESU KJÆRLIGHET. Amathea er navnet på en sommerfugl.Den ble startet på frivillig basis.Kun for å hjelpe jentene videre i livet. Disse står for meg som et eksempel på SANNE arbeidere i Guds rike. Det å bære frukt handler om å være bærer av Jesu kjærlighet. Det er trist at kristne mennesker som har en sånn dobbeltmoral legger beslag på Guds ord og får folk til å tro at Jesus er sånn. Det er på ingen måte NOEN som eier Bibelen.Budskapet om Jesus er for ALLE . Og Hans budskap er KJÆRLIGHET: "Den som ikke elsker elsker, kjenner ikke Gud, for Gud ER kjærlighet."(1.joh.4.8)
Gjest Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Da jeg gikk med min lille gutt for 8år siden (han er 7.5 i dag) så gikk til amathea, de het da alternativ til abort, et kjempe sted. De hjalp til å se alternativene med graviditeten, jeg fikk så mange rådgivnings samtaler jeg ville ha hun jeg prata med var fantastisk, så den dagen jeg sa at jeg skulle bli mamma i september fikk jeg hjelp videre fra det å. Fikk hjelp til å finne bolig for meg og babyen, tilbud om samtale med meg og pappaen til gutten min, men han ønsket ikke å møte. Gikk på svangerskaps kurs der, sammen andre kommende enslige mødre, så at det finnes mange forskjellige årsaker til å bli enslig mor. jeg møte ingen fordømmelse der, men tror ikke jeg hadde noen av de som er troende heller, men bare kjærlighet og oppmuntring. Så jeg kan skrive under på at Guds kjærlighet er en sommerfugl, beviset sitter 10m fra meg nå.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 for meg er fosteret en baby så fort Gud legger det inni magen. forferdelig at kvinner blir voldtatt, men for all del, heller la det gå ut over den som faktis voldtok henne enn barnet i magen. før du var i ditt mors liv kjente jeg deg, sier Gud, og for meg betyr det at Gud vet om alle di små, til og med før di blir lagt inni mors liv, og Gud har en plan for dem, Gud elsker disse små, og vi har fått i oppgave å elske dem vi og, uansett om fedrene er slemme, uansett hva det koster oss. jeg vet jeg sikkert kommer til å bli uthengt for dette la meg også da fortelle min historie da jeg var 16 ble jeg dopa ned og missbrukt. mensen kom ikke, eg tenkte : gravid ? 16 år, alene, student, ikke noen serlig solide venner, ikke noen som unne støtte meg. jeg var ikke gravid, men viss jeg hadde vert det så er jeg sikker på at jeg hadde elska den ungen like mye som di to jeg hadde i dag mitt 1 sv skap var et " uhell" arbeidsledig far, og midt i studiene. mitt andre var ungen min 7 mnd når eg ble gravid, gubben hadde flytta ut for å leve sine ville dager og rett og slett få mer frihet til å drikke. jeg fikk spørsmål fra noen om jeg ville ta abort, og ble rett og slett lei meg. jeg vet at noen sikkert ikke kommer til å like dette inlegget, men dere vet i alle fall at jeg ikke sier det som ei som ikke har hatt problemer selv, ei som ikke kan sette seg inn i situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #4 Skrevet 18. mai 2007 jeg beklager så mye for innlegget mitt, burde sikkert bare holdt kjeft, men jeg ble faktisk en smule provosert, for eg er anti abort selv, og mener at har en ikke en sak som er god nok til å legge foran ei nemnd så har en ikke god nok grunn til å ta abort, eg er egentlig imot abort i alle situasjoner (bortsett fra når ungen kommer til å dø i magen, eller mor ommer til å dø). det er mange som omtrent bruker abort som prevangsjon, og som bare ombestemmer seg ( gidder ikke å ha baby akurat nå alike vell ) ble provosert pga du sier at di som er mot abort svartlegger kristen navnet, og den er jeg ikke med på, me har rett til å være kristne å referere til bibelen og. uansett sak. alle har rett til å la vere å høre på, viss det ikke klør dem i øre
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Heisann anonym. Fint at du ikke holder kjeft!Hvorfor skal du det? Det er sånne som du som bør fortelle om dine erfaringer fordi du har kjent ting på kroppen selv.Jeg syns det er fint at du mener det du gjør. Jeg er heller ikke for at folk skal ta abort som et prevansjonsmiddel men jeg har også kjent ting på kroppen og jeg er lei av dobbelt moral.Beklager dersom det kan se ut som jeg syns abort er helt greit for det gjør jeg IKKE.Det gjør heller ikke dette rådgivningssenteret "Amathea", men da de startet virksomheten sin så var det slik at kvinnen ble fordømt dersom hun kom med stor mage og ikke hadde mann.Det var altså en slags religiøsitet som fordømte personen uansett.Det er DET jeg ikke liker og jeg har opplevd den holdningen selv i fra kristne.Men husk at de som startet "amathea" OGSÅ var kristne som ønsket å hjelpe uten å fordømme.Det er kansje ikke bare kristne som jobber i amathea nå lenger, men den ble STARTET av kristne med et varmt hjerte. Jeg personlig syns det er sånn man bør hjelpe unge jenter , virkelig hjelpe dem, ta et tak , gi dem råd og veiledning, fortelle dem hvilken rettigheter de har, koble dem med andre i samme situasjon o.s.v. Og ikke bare drive med slike protestaksjoner.Hvor mye har aksjoner med blodige bilder virket?Aborttallene er nå veldig høye. Jeg tro egentlig INGEN jente ønsker å ta abort Men at det kan være mange grunner til at den utveien blir vurdert.Også økonomi desverre. Er fullt klar over at dette emnet er meget følsomt, derfor syns jeg også disse som går i tog og roper fyyy burde vise varsomhet. Jeg leste i "Fokus" for en tid tilbake om en jente på 9 år som ble voldtatt og gravid.Foreldrene ville at jentungen skulle få hjelp til abort fordi legene mente at jenten uansett ikke ville overleve en fødsel.I det landet så var det ekstreme abort motstandere som nektet jentungen denne hjelpen og foreldrene måtte smugle henne ut av landet for å få hjelp. Vel da får man mange tanker når man hører om sånt.... Selvsagt VIL vi ikke tenke på sånt, vi vil bare glemme det for sånne ting skjer jo vanligvis ikke, he?Men jeg mener at skal man føre en politikk og drive å fordømme kvinner så må man tenke på alle disse tingene. Ellers så bør man kansje holde munn.....? Ha det godt.
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Jeg sitter her å håper jeg har misforstått eller lest feil her, må bare spør anonym, mener du gud har en plan med at kvinner blir voldtatt? Da må jeg virkelig sette spm teng med om du virkelig har blir voldtatt selv altså, å komme med slike påstander er direkte psyke synnes jeg. Jeg er klar over det bibelverset du refererer til, men å tolke det til at barn/ungdommer som blir misbrukte og gravide skal ha en hadt en plan fra Guds sted, eller kvinner i krig som blir brukt for å ydmyke et helt folk, blir regel rett plukket opp av soldater, blir voldtatt gang på gang til de blir gravide, for da er det folket rammet på verst mulig måtte. Hvodan kan du se det som Guds plan?????? jeg har selv blitt voldtatt, første gangen var jeg 12år, andre gangen var jeg 20, tror ikke Gud hadde en plan om at jeg skulle oppleve det, tror Gud gråt over det onde jeg opplevde, og da jeg satt og følte på skyld og skam over det jeg hadde opplevd så opplevde jeg at de rette menneskene var der for å hjelpe meg. Da jeg sa til Gud nå klarer jeg ikke å leve med minnene lengere, nå gjør jeg slutt på dette, så var det alltid noen der å stoppet meg. Det er guds verk, ikke en voldtekt. Støtter du Lundvik Nessa og co etter det du selv har opplevd? Jeg kan bare be for deg
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 Det står jo i bibelen at d bare er 1sann religion og mange falske da..så høsten er stor(altså de som skal samles inn i religonene) og arbeiderne få(er jo di i den ene sanne religionene da)........... bare og se om religionen følger bibelen HELT og ikke delvis...så finner man fort ut hvem som er sann..foreksempel.kirka?? går i krig prester velsigner soldater. bibelen sier at VI IKKE SKAL DREPE...... er di da den rette????.... da må jo kanskje en religion som hele som nekter militærtjeneste være mer den rette.si fra når dere vet hvem.å d står at man skal bruke Guds navn.... som er JHWH.norske ordet er jahve/jehova. si fra når dere finner ut hvem som følger d?
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 Synnes du skal holde deg til temaet jeg, jeg referete til kvinner som blir brukt som våpen for å føre skam over hele folkeslag jeg, ikke alt det andre du tar fram her, og ikke veit jeg om du er samme anonym som har skrevet de to andre innleggene over her. Men om du er en og samme anonym, så er du nok en av årsakene tilat det blir fære og færearbeidere for Gud, en slik holdning både mot mennesker og bibelen og tro, skremmer mennesker bort fra troen istede for å la de samle på kjærligheten som Gud vil gi oss. Det står i Gud bok: Døm ikke for du selv skal bli dømt. Jeg fordømmer ikke deg, jeg tar deg bare med inn i mine forbønner, ber om at Gud må hjelpe deg å finne kjærligheten i troen igjen
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #9 Skrevet 19. mai 2007 9 For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst. 10 Med hjertet tror vi så vi blir rettferdige for Gud, med munnen bekjenner vi så vi blir frelst. Dette står i Romerne 10.9-10 Det er veien til å bli frelst. Det aller viktigste for hver enkelt er å holde seg nær til HerrenJesus og elske Ham.Ha et rent og ærlig hjerte overfor Herren Gud (Jehova). Jesus Kristus(Jehova Frelser Vårt liv) ER veien , sannheten og livet. Det som var ment med at "Høsten er stor og arbeiderne er få " i denne sammenhengen som jeg som HI nevnte , var at "Amathea" ble startet i sann kjærlighet , inspirert av Gud og det gir god hjelp til mange, altså GOD FRUKT. Mye blir gjort ellers i som ikke gjøres i kjærlighet men i fordømmelse og anklage , kansje til og med sinne og hat.DA blir det ikke noe god frukt ut av det.
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #10 Skrevet 19. mai 2007 Og nettopp denne kjærligheten tror jeg Gud ønsker at kvinner skal få møte når de har opplevd å bli gravide, om de har blitt gravid av fri vilje eller ved voldtekt. Gud har gitt oss en fri vilje og en egen evne til å tenke, han har skapt oss til frie mennesker. Jeg håper du trubbel and bubbel ikke føler at mine innlegg over her gått på deg, jeg hadde bare behov får å høre hva denne anonyme mendte og prøve å forstå det, men det var nettopp slike kriste som førte meg bort fra Gud sist, slik regid tankegang fører ikke noe godt med seg. Guder kjærlighet.
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #11 Skrevet 20. mai 2007 Et nådens år fra Herren Herrens Ånd er over meg, for Herren Gud har salvet meg. Han har sendt meg for å forkynne et gledesbudskap for de arme, for å lege dem som har et knust hjerte, rope ut frihet for fanger og frigjøring for dem som er i lenker. 2 Jeg skal rope ut et nådens år fra Herren, en dag med gjengjeld og straff fra vår Gud; jeg skal trøste alle som sørger, 3 og gi de sørgende i Sion hodepynt istedenfor aske, gledesolje for sørgedrakt og lovsang istedenfor motløshet. De skal kalles rettferds mektige trær, som Herren selv har plantet for å vise sin herlighet. Jesaja 61 Herren lengter etter å gi legedom til sønderbrutte hjerter. Han er mektig til å helbrede indre sår . Herren HATER urett som f.eks overgrep: Jesaja 61.7-8 Inger: nei jeg føler ikke at dine innlegg angrep meg på NOEN måter.Takk for at du er så åpen med det du har opplevd:)Det gir legedom i å åpne seg!!!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #12 Skrevet 20. mai 2007 selvfølgelig gremmes eg over det eg opplevde og det andre har opplevd. Gud skapte ikke menn for å voldta, er sikker på at Gud gråter med di som har blitt utsatt for slikt, og at han får like vondt i seg som de som blir utsatt for det. ja eg støtter nessa. eg er sikker på at ei nemd i norge hadde godkjent den overnevnte 9 åringen sin søknad om abort. og det er det eg vill ha. ei nemd som gjør det vanskligere å ta abort enn " nei det passer ikke å være gravid akkurat i dag " eg hadde ikke hatt noen problem viss mennene som voldtok ble kutta av kjønsorganet til, eller fikk ei aen straff. kan ikke fordra di som voldtar.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #13 Skrevet 20. mai 2007 eg sa eg aldri burde skrevet innlegget. eg dømmer ikke di som tar abort, men eg er abort motstander eg mener at det er synd at det utføres abort så enkelt, og eg mener at voldtekt er et mareritt, og har dyp medynk med di som blir voldtatt. eg trur at mange får psykiske problemer etter en abort. eg trur at ei nemd som avgjør vil gjøre det vanskeligere å bruke abort som prevangsjon, og det er det eg kjemper for eg er enig i at eg gikk litt for hardt ut og eg har beklagd meg over, og eg beklager igjenn
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #14 Skrevet 21. mai 2007 Men det forklarer ikke det du skreiv at Gud har en plan med alt, for Gud kan ikke ha en plan med en skjebne og ikke en annen. Så da må Gud ha en plan med voldtektene å da?????? Jeg takker Gud og landet vårt for at vi har selvbestemtabort her i landet jeg, at vi slipper å gå igjennom en slik nemd du snaker om, jeg har selv vært gravid kun en gang og det var med sønnen min, han lever i beste velgående. Men jeg har venner som må ha tatt det valget, og jeg veit hva de går igjennom dagene før de får tatt inngrepet, og mnd, årene etter de har gjort det. Og jeg veit med hånda på hjerte at de ikke har gjort for at det ikke passet de å bli gravid den dagen de ble det. Synnes du skal passe deg for å fordømme mennesker slikt jeg, for hva veit du om årsaken bak aborten. Det er kun Gud alene som skal dømme levende og døde. Jeg bare håper du aldrig må få være sjelesørger ovenfor et menneske som må ha tatt valget eller står i valget, og om du gjør det, så ber jeg til Gud om at han må ta styringa over din tunge da.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #15 Skrevet 27. mai 2007 Jeg tror at Gud har en plan med alle menneskers liv. Men, som med mine egne planer, tror jeg at andre kan komme og forkludre dem. Det er nok ALDRI en del av Guds plan at noen skal bli voldtatt, mishandlet, miste sin nærmeste e.l., men jeg tror at hvis noe slikt skjer med oss kan Gud bruke situasjonen og snu den til noe positivt. Det er i motbakke det går oppover osv. Jeg kan ikke dømme noen som har tatt/ vil ta abort, men vet at jeg hadde hatt problemer med å ta det valget selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå