Gå til innhold

Alkoholmengde, hvor mye??? Hjelp trengs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal ha gratis bar hele kvelden, og lurer på hvor mye vodka, rom, cognac, likør, cider, vin, øl o.l. jeg bør handle inn?

Er så redd for å gå tom og vil heller ha litt for mye enn for lite.

Dessuten trenger jeg også å vite hvor mye mineralvann (til f.eks.blandevann) og kaffe jeg trenger...

En av servitørene skal stå i baren, så gjestene blander ikke drinkene sine selv.

Vi blir ca. 52 gjester.

Hadde vært kjempeflott å fått noen tips om hvor mye liter av hver jeg trenger sånn ca!!!

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også gratis bar. Vi 4 flasker gin, 4 flasker vodka, 2 flasker whisky og 1 flaske rom + 4 flasker cognac (skal drikkes til kaffen også det da) + 3 flasker annen likør. Vi er ca 50. Det er sikkert for mye sprit, for vi har vin og øl også, men bedre med for mye enn for lite.... Det er en tråd her inne hvor noen nevnte hvor mange drinker som går på en flaske, så hvis du leter litt nedover så finner du den kanskje :o)

Skrevet

Glemte øl og vin: vi har 5 kasser øl, 2 kasser hvitvin, 5 kasser rødvin, 1 kasse dessertvin. I tillegg har vi også masse alkoholfritt som munkholm og diverse mineralvann + blandevann (tonic, bitter lemon etc)

Som sagt - sikkert for mye, men føler det er bedre :o)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Er enig med deg; bedre med litt for mye! :)

Hvor store er disse flaskene da? For vi har en del som er kjøpt i utlandet, og da er det 1-liters flaske, mens her i Norge så er en stor flaske 0,7liter...

Og den ene Baileys-flasken vår er 1,5 liter, så du hadde gjort meg en stor tjeneste om du sa antall liter istedet for antall flasker... Sorry for at eg mase asså....

Atter en gang takk for svar! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...