Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg koser meg med eksamenslesing i hagen. Det er sol og varmt og deilig! Men hvor mye sol tåler egentlig knerta i magen?? Hun er heelt rolig, men sparker hvis jeg går inn i huset. Magen er veldig varm utenpå... Noen som vet? Er i uke 30, så hun skal jo kunne regulere temperaturen selv, til en viss grad! Men sola er jo fryktelig varm da...

Hmmm...?

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg nok dekket til magen min med en singlet eller noe... Direkte sollys skal de ikke ha på magen.

Men jeg vil jo også tro at hvis barnet får "heteslag" inni der så tror jeg faktisk at han\hun ikke gir fra seg så mye leven... Da tror jeg barnet bare blir liggende. Uten å sparke.

Men jeg anbefaler deg å ringe legen jeg å høre om du er veldig usikker.

Skrevet

Selvfølgelig kan magen ha direkte sollys!!!

Vi kan til å med ta solarium om vi ønsker det... Men de anbefaler ikke å være under lengre enn 20-30min ellers blir det for varmt for den lille.

Så det gir deg kanskje litt tids perspektiv ang vanlig sol, men du kjenner selv når nok er nok, pleier å ligge eller sitter ute i ca 20min og så gå jeg inn litt og så ut litt osv.

Kos deg med solen og lesing du det gjør ingenting, bare passe på å ha nok vann med og være fornuftig ang lengde ute.

=)

Skrevet

Jeg spurte min JM om soling. Hun sa at jeg skulle dekke til magen når jeg satt ute i sola for det ble mye varmere inni der ved direkte sollys. Også skulle jeg gå inn eller i skyggen når jeg følte selv at det ble for varmt...

Skrevet

Hei! Takk for svar :) Da er det (som vanlig) sunn fornuft som gjelder! Tror kanskje det ble litt hett for babyen i dag, men hun sparker nå, da, så jeg orker ikke bekymre meg...

Men skal hilse og si jeg gleder meg til å få babyen ut i den virkelige verden, så jeg i det minste kan observere og vurdere. Og så blir vi to personer, ikke én! Enige!??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...