Gå til innhold

Bjørnetjeneste...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har veldig vanskelig for å få jenta mi til å sove på dagtid. Hun sovner som regel etter mye vugging med vognen, men våkner opp i ny og ne, og da må jeg ut å vugge henne tilbake i søvn. Virker som hun våkner av mageknip. Hun er 4,5 mnd (slet med kolikk tidligere)

Men i dag ga jeg henne sukkervann før hun skulle ta formiddagsluren sin, og nå har hun sovet i snart 2,5 time uten å våkne opp.

Kan sukkervann være vanedannende og/eller miste effekten etterhvert? Redd for om jeg gjør dette ofte, at hun blir avhengig, eller er det bare fint at hun slipper å våkne opp med mageknip? (Hvis ikke søvnen i dag er tilfeldig da, men det tror jeg ikke)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, mange bruker dette daglig til kolikkbarna sine og slutter uten større problemer. Jeg ville gitt det så lenge det funker. Trenger jo søvn, stakkar liten:)

Skrevet

En ting bare, jeg fikk beskjed om å ikke gi det som forebyggende. At man ikke skulle gi sukkervann med mindre ungen skrek og hadde vondt.

Skrevet

Nei, vi sluttet med sukkervann uten problem. Behovet forsvant da kolikken forsvant, så enkelt var det. Selv om enkelte oldemødre trodde noe helt annet...

Ga også noen ganger i små mengder forebyggende, selv om en ikke skal gjøre det. Jeg visste sånn ca når skriketoktene kom, og da ga jeg når jeg så han begynte og sutre. Opplevde at han gråt mye mindre da, og at det faktisk kan virke forebyggende også. I allefall gjorde det her.

Skrevet

Oki, takk for svar. Noen spes grunn til at man ikke skal gi det som forebyggende? Jeg ga jo henne det i stad før hun skulle sove... Dumt å gi henne mens hun ligger i vogna etter at hun har sovet litt og skal sove videre... Hvor mange ganger kan man evt gi det pr dag? Er to ganger for mye?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...