lillemor og lillebror Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Har vært hos tannlegen nå, og var ganske sikker på at hun hadde i papirene sine at jeg er gravid. Var der for et par uker siden, og måtte tilbake i dag og fortsette å rotfylle. Forrige gang fikk jeg sånn stor kappe på meg når jeg skulle ta bilde. Måtte ta bilde i dag også etter jeg hadde ligget i stolen en stund. Holdt på å svime av når jeg gikk mot røntgen rommet, så jeg kom ikke på før etterpå at hun ikke ga meg den store kappen i dag. Er det veldig skadeli for fosteret? Å da har hun kanskje ikke brukt bedøvelse for gravide heller... Er så bekymret:(
Luna** Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Jeg jobber som tannhelsesekretær, og tror jeg har litt greie på dette. Den frakken tror jeg ikke du skal bekymre deg over. Bedøvelsen er jeg mer usikker på. De som er vanligst å bruke i dag, har ikke vist å være noen skade for den lille.... Var dette beroligende??+ Litt dårlig svar ang bedøvelse, men tror det går greit!
line_n & sara Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Du scanner jo bare munnen, og fosteret ligger jo i magen, så det går nok bra! Er du veldig bekymret, er det bare å ringe tannlegen å høre!
Aprilskatten min. Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Hei. Jeg spurte legen min om det og hun sa at det var gjentatte røntgenundersøkelser i mageområdet de bekymret seg litt over. Så ikke bekymre deg du. Bedøvelsene de bruker skal og være ok for gravide. Jeg fikk både lege og tannlege til å sjekke.
Kummin&Lillesel Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Om du skulle være så uheldig å komme til å kanskje skulle føde et barn i seteleie tar de røntgen av hoftene dine for å se om du klarer det. Så, røntgen er ikke ubetinget farlig - kun i store "mengder". Jeg var til tannlegen og borret løs i en tann i starten av graviditeten. Både legen og tannlegen forsikret meg om at det slett ikke gjorde noenting, hverken bedøvelsen eller røntgenet. Så.. tror du trygt kan ta det med ro, og slappe av. (Min ultralyd viste også et sunt og velskapt barn, så )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå