lillemor og lillebror Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Har vært hos tannlegen nå, og var ganske sikker på at hun hadde i papirene sine at jeg er gravid. Var der for et par uker siden, og måtte tilbake i dag og fortsette å rotfylle. Forrige gang fikk jeg sånn stor kappe på meg når jeg skulle ta bilde. Måtte ta bilde i dag også etter jeg hadde ligget i stolen en stund. Holdt på å svime av når jeg gikk mot røntgen rommet, så jeg kom ikke på før etterpå at hun ikke ga meg den store kappen i dag. Er det veldig skadeli for fosteret? Å da har hun kanskje ikke brukt bedøvelse for gravide heller... Er så bekymret:(
Luna** Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Jeg jobber som tannhelsesekretær, og tror jeg har litt greie på dette. Den frakken tror jeg ikke du skal bekymre deg over. Bedøvelsen er jeg mer usikker på. De som er vanligst å bruke i dag, har ikke vist å være noen skade for den lille.... Var dette beroligende??+ Litt dårlig svar ang bedøvelse, men tror det går greit!
line_n & sara Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Du scanner jo bare munnen, og fosteret ligger jo i magen, så det går nok bra! Er du veldig bekymret, er det bare å ringe tannlegen å høre!
Aprilskatten min. Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Hei. Jeg spurte legen min om det og hun sa at det var gjentatte røntgenundersøkelser i mageområdet de bekymret seg litt over. Så ikke bekymre deg du. Bedøvelsene de bruker skal og være ok for gravide. Jeg fikk både lege og tannlege til å sjekke.