gammel røy Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Tulla mi på 6 1/2 mnd. elsker brød og hjemmelaget middag. Men nå i flere dager får jeg ikke i henne grøt. Har prøvd 4 typer hun har likt før, uten hell. Men jeg tar litt hirsegrøt i middagen for å gjøre den tykkere, nå når hun ikke lenger liker ting som er for "flytende". det er nok på tide å lage middager med litt mer klumper. Men jeg vet ikke hvor lenge jeg skal drive å krangle med denne grøten hun ikke vil ha. Noen forslag?
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 BRød har de samme næringsstoffene så om du får i henne en brødskive hadde ikek jeg stressa med grøten hvertfall.
mamman`te2flottegutter Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Du må passe på at tulla di får i seg nok jern. Disse babygrøtene er jernberiket og inneholder ca dobbelt så mye jern som 1 brødskive med leverpostei. Det er anbefalt at man gir 2 grøtmåltider daglig til babyer over 6 mnd for å dekke det daglige jernbehovet. Men får du ikke i henne grøt så må du jo bare passe på at den maten du gir er satt sammen på en sånn måte at hun får nok jern. Du kan jo ringe hs å få noen råd der.
selfangerkjerringa Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 det går an å prøve å blande litt fruktmos i grøten, det funka hos oss i en liten grøtnekt-periode med eldstejenta.
gammel røy Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2007 sorry- da kom grøten fort ut, gitt...Liker ikke fruktmos, vil heller ha frukt i biter.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Forstår dilemmaet ditt,min gutt på 5.5 mnd hadde en liten perioder der han ikke ville ha grøt.Synes dette var forferdelig dumt,siden grøt en den viktigste jernkilden så små barn har,en klarer ikke rette det opp med f.eks leverpostei på skive. Det jeg gjorde var å begynne å mose fersk frukt,eller brukte fruktpure oppi og da gikk det,nå spiser han uten noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå