Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 De har fra mekling en avtale om vanlig samvær, annenhver helg og en dag i uken. Men nå har hun alltid en unnskyldning for hvorfor han ikke får se sønnen; de venter familie, det passer ikke etc. Eneste utvei er rettsak. Hvordan går vi frem? Hva gjør vi? Hvilken påkjenning vil en rettsak være på økonomi og forhold?
ana baroma Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Nå vet ikke jeg så mye om sånt, men ville bare si at det er trist å høre at man saboterer samvær sånn som denne mamman tydeligvis gjør. Men skal tipse en som er i prosessen selv, kanskje hun kan gi noen tips?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Rettssak er ingenting å være redd for, i allefall. 1. skaff en advokat og få en time og snakk med han/henne. Be om en fleksibel nedbetalingsordning. Det er sjeldent noe problem har jeg hørt. 2. Advokaten vil lage en stevning. Etter at den er forkynt for mor, har hun 3 uker (tror jeg) på å svare. Etter det blir det nok et rettsforberedene møte med dommer, for å se om de kan forhandle seg frem til en løsning. Bryter mor denne avtalen, kan hun få dagsbøter. Snakk dere igjennom dette i parforholdet. Jeg personlig tror at påkjenningen ved at far savner barnet sitt og har dette problemet på seg dag ut og dag inn er mye mer belastende enn en rettssak. Ikke vær redd for rettssaken. Den er til for å hjelpe til. Hjelpe barnet!! Ha barnet i fokus. Og ja, det koster. Men er ikke barnet verdt det? Vi ble enige om at dersom vi måtte ta opp lån og ikke kunne reise på ferie de neste 10 årene, så var det verdt det. Og taper vi, javel, så vet i allefall barnet at vi har prøvd!! Pappa prøvde!! Barnet vil ikke forbli barn for resten av livet Når mor viser at hun er så dårlig til å samarbeide, og til å se barnets beste, så vil hun ikke se bra ut i en dommers øyne. Stå på!! Husk at hvert slag dere kjemper er for barnet, og barnet er verdt hver eneste krone, hver eneste tåre og all omsorg og kjærlighet dere kan gi. Ring advokat så fort kontoret er åpent, og start prosessen! Ønsker dere all mulig lykke til! PS: Ikke si noe til mor. Ikke gå inn i konflikt med henne - ei heller diskusjon. Bedre å tie nå frem til rettssaken enn å si eller gjøre noe dumt som kan stille dere i et dårlig lys!!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Snakker med samboer i dag om vi skal gjennomføre dette. Blir litt av en prosess. Tusen takk for svar!
ana baroma Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Lykke til:) Håper det ordner seg, for sånn oppførsel er absolutt ikke til det beste for barnet!
eirama Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Man må i tillegg ha en fersk meklingsattest for å gå til søksmål. Ta kontakt med familievernkontor, så er dere i gang. Det kan være slitsom tpå både det menneskelige og økonomiske. men det finnes ikke ett barn som ikke er verdt det. Som jeg skrev i den andre tråden, ta kontakt med F2F, de har ressurspersoner som dere kan snakke med. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå