Gå til innhold

Jeg gleder meg til i morgen!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkne til salutt kl. 7, tursle rundt i morgenkåpe, spise frokost, pynte seg og barna i bunad. Se på barnetoget, høre skolemusikken. Få tårer i øynene av en som spiller surt på en tone i Gammel Jægermarsj. Ja vi elsker, pølser, is, teite/barnslige konkurranser. Spente unger, fornøyde unger, isfjes og pølsesøl. Slitne føtter og god mat.

 

Yes, det blir en flott dag :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slipper salutten her da.er jo på landet jeg..å toget går ikke før 12...da korpset har flere spillejobber,og alt må klaffe.vi er eneste korps rundt her da =) men gleder meg jeg å.i år får jeg jo være med på alt.å dessuten skal jo gogutten få feire sin første 17mai.det blir gøy =) han får en bitteliten fløyte å ;o)

i fjor holdt ting på å gå galt etter all marsjeringa.men jeg sitter her med klompen min =0) jentene har telt penger siden mandag....hvor mange is det blir,tørr jeg ikke tenke på...hehe.

men selv gleder jeg meg mest til å få oppleve 17mai med ungene,istedenfor å se di før og etter spillejobber.

 

Skrevet

jeg gleruder meg som urtete sier :-)

 

Jeg gleder meg til den høytidelige morgenstemningen med nystrøkne og nydampede penklær hengende rundt i stua, jeg gleder meg til korps og salutter og barnetoget og pølser og is, men når det er ferdig, sånn i 2 tiden... så skal vi ingenting, det føles rart og helt feil og trist og alt. I fjor hadde vi samlet alle her i huset, men i år så sa det manglende overkuddet at vi ikke skulle gjøre det. Tulledritgrei håpet at noen andre ville gjøre det...

 

Men vi kan å kose oss heldigvis, så det skal nok bli en veldig fin og koselig 17. Mai, jeg må bare skru om mine egne forventninger. Heldigvis har ikke dritgreigutten forventninger om annet enn det vi faktsik skal, og da blir det jo en fin dag da!!

 

Jeg gleder meg, jeg blir bare litt betuttet av at alle mine, venner og familie, feirer i oslo.

 

Ha en flott dag i morgen alle sammen!! hurra meg rundt!

Skrevet

Ja, håper det blir flott vær, ser jo lovende ut nå:-)

Vi har svigers på besøk og de storgleder seg til at vesle rosa skal ha på nyhabitten som farmor har laget en del av (kåpe og hatt:-)

Er jo bare til å spise opp da!

Så er det leker i parken, og hjem til oss (som vanlig:-) å spise deilig mat....der blir det eksen til bror med barn, alle de "gamle" og oss som da inkl søsters barn:-) Blir fint det:-)

Og når Ja vi elsker kommer, da er det fritt fram for tårer i øyekroken ja;-)

Skrevet

Har sendt deg en pm :-)))

Skrevet

Hehe.. årets verste dag... Haha.. neida... jeg begynner å bli gammel nok til å se gleden ved 17.mai;=) Da de eldste gutta var små så var det bare stress...tidlig opp med sure unger og stressa mor.... Alltid dårlig vær.... Men nå er alt så meget bedre!!

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er der nå, jeg - dette blir stress, med fire mer eller mindre samarbeidsvillige revunger som skal inn i bunader og hvite skjorter, og hvem eier disse skoene og mine er for små/for store/de kipper/gnager eller er så stygge og jeg vil heller ha de rosa joggeskoene og hvorfor fikk ikke JEG nye sko i år, og mamma hvilken jakke skal jeg ta?

Håper det blir nogenlunde varmt vær hvertfall, for mor har ikke cape til bunaden sin....

 

Og så får vi frokostgjester(2 stk) og tre gjester til i løpet av formiddagen som skal være med og feire 17mai med oss(det er vi som har barna i familien, nemlig...) før vi runder det av med koldtbordet som mor har svettet over i hele dag - for ikke å glemme kakene, isen, den hjemmelagde geleen og karamellpuddingen og --puh - jeg er både svett og andpusten og det FØR selve feiringen har begynt...

Og jeg tror jeg glemte å nevne at hele banden er ordentlig sylta, med feber, hoste og hele pakka?

Men vi gleder oss jo litt likevel da - det er bare det at jeg må jo klage littegranne først c",)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...