Gå til innhold

Vasking av voksiposer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt fram voksiposen etter storesøster, og tenkte å sende den på rens, men så kom jeg til å tenke på at vi vasker jo dundyner i maskinen hjemme med godt resultat. Noen som har gjort det samme med voksiposen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har tenkt å vaske den dyna i maskin, tar en tennisball i maskinen slik at dynen holder seg "fluffy" og vasker den på ull vask. Og trekket kan jo også vaskes i maskin....

Skrevet

Jeg sente min på rens fordi det sto spesifikt på lappene som fulgte med da søsteren min fikk den at den IKKE måtte vaskes i maskin....

Skrevet

Jeg har vasket den på ullvaks før, det er jo bare en vanlig dun dyne... og det gikk bra....

Skrevet

Inni Voksiposen er jo fylt med ull, så har du vaskemaskin med ullvugge/ullprogram kan du fint vaske den i vaskemaskina. Det har ihvertfall jeg gjort et par ganger med supert resultat. Bruk KUN Milo-såpe, helst den uten parfyme. Vanlig såpepulver ødelegger ullfibrene. Ta av trekkket og putt "dyna" i maskina. Sett maskina på Ullprogram på "Kaldt". Den skal ikke sentrifugeres noe mer enn den sentrifugeringa som Ullprogrammet gjør. Den vil være ganske våt da den er ferdig vasket, men heng den over et tørkestativ event. over dusjkabinettet. Trekket vaskes for seg, bør vrenges før vask. Se vaskelapp inni trekket for hvilken grader trekket kan vaskes på. Her kan du bruke vanlig såpepulver. Fikk dette vaskerådet for vask av Voksiposen på en barneutstyrsforretning. Lykke til:-)

Skrevet

Tusen takk for svar!! Da tror jeg at jeg tar sjansen på vask i maskin:)

Tror kanskej den til og med blir renere da enn ved rens.

Skrevet

Da blir det vask av dyna her også:-) Mens mamma farger trekket i en litt "nyere" farge (fra lilla til svart)

Skrevet

Vår pose er rød den... noen som ikke ville brukt den til gutt? Vogna er veldig nøytral. Hadde ikke tenkt på muligheten med å farge trekket.

Skrevet

Synes rødt er kjempefint til gutt jeg!

Skrevet

Fint å høre, kvikker jo veldig opp med beige vogn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...