Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Grunnet dårlig vektoppgang + at hun våkner minst hver time om natten har jeg fått klarsignal fra HS om å begynne med grøt. Vi begynte i går. Hun fikk i ts risgrøtgrøt(usukret 4mnd nestle) utblandet med en god dose mm. Det står jo "øk gradvis til vanlig normal porsjon", som er en 1/2 dl. Hvor mye gir jeg i dag. 2 ts? 3 i morgen? Fint om noen som har gjort dette selv kan svare:-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Hun fikk 1 ts i går skulle det selvsagt stå. Også er hun 4mnd. HI
Tulle06ogPrins10 Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Jeg ga henne nesten en hel posjon med en gang jeg. Fikk så mye hun hadde lyst på. Litt tynnere en det som stod på pakkningen.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Ok. Sov hun bedre etter at dere begynte med grøt? HI
kajak&Daniel Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har også begynt med 4-mnd grøt nå. (han er 6 mnd, men har ikke begynt med fast føde før nå). Jeg har brukt det i snart to uker nå, men ikke økt så veldig mye. Lille gutten min liker fremdeles ikke grøt, og spytter ut alt om jeg ikke blander med så mye fruktmos at han ikke kjenner smaken av grøt.. Så for meg blir det bare å gi han så mye jeg får i han... Er langt ifra en full porsjon enda iallfall...
kajak&Daniel Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Lillegutt sover forresten ikke noe bedre etter vi begynte med grøt. Merker egentlig ingen forskjell på sovinga...
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Jeg økte litt sånn annenhver dag ca, og når han fikk litt over halv porsjon lagde jeg den litt mindre rennende.. Brukte litt tid før han fikk full porsjon egentlig, men kunne nok fått det fortere. Etter litt over 1 uke fikk han full porsjon. Merka litt forskjell på nattesøvnen, etter å ha våknet annenhver time våknet han nå 2 ganger om natta.. Venter enda på at han skal sove enda lenger.. =) Han er snart 5,5 mnd nå og begynte med grøt når han var 4,5 mnd
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 Han syns forresten grøt er veldig godt! =)
Tulle06ogPrins10 Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Fra første dag hun fikk grøt sov hun hele natten og har gjort det siden. (tror vi var vedlig heldige) Tulla mi elsket grøt fra første stund. Når hun var 6mnd spiste hun 2 porsjoner med grøt om et galss med middag ) Glad i mat hun her ;o)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #11 Skrevet 16. mai 2007 Takk for svar alle sammen. Tror vi øker litt forsiktig her. Var ikke noe problem å få i henne grøt her, virket som hun syntes det var veldig godt...men så var det jo også så lite at det sikkert smakte med mm:) HI
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #12 Skrevet 16. mai 2007 Vi økte forsiktig. Men min gutt fikk også litt startvansker med grøten (vondt i magen, mye luft), så da var jeg glad for at jeg ikke kjørte på. Da tror jeg magen ville stoppet helt opp på han. Så føl deg fram, du kjenner jo din baby best:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå