Sommerfuglmage Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Som flerlinggravide er vi jo på flere ultralyder og kontroller enn andre gravide. Jeg vil gjerne ha med meg samboeren min til kontroll. Jeg er så følsom om dagen, og er redd for å få vanskelige beskjeder alene. Tvillingene mine ser foreløpig ut til å dele både morkake og fostersekk, og da er jo risikoen for at noe kan skje noe høyere enn ellers. Er det noen av dere som har hatt med mann/ samboer/ partner på mer enn en ultralyd? Sjefen til min kjæreste gjør det vanskelig, og mener jeg må klare meg selv. Jeg føler at det er like mye hans barn som det er mine barn, og han vil selv gjerne være med. Noen som har erfaring med dette? Føler dette virker litt sutrete, men er virkelig ikke det vanligvis.
DoubleTrouble Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Hei! Jeg og venter tvillinger(toeggede).Jeg blir fulgt opp ekstra på sykehuset i forbindelse med svangerskapet og jeg har med meg samboeren min hver gang det er ultralyd. Det er litt godt synes jeg. Han synes det er spennende han også. Gleder oss hver gang:) Vi passer på å få time tidligst mulig på dagen slik at han kan bli med. Tror ikke fedrene har krav på fri til å være med hver gang, men til oss går det fint å gjøre det på denne måten. Da jobber han heller inn den timen senere. Skjønner godt at du er litt sårbar på dette området. Det er jeg også. Da er det veldig godt å ha med seg sin kjære. Lykke til med svangerskapet ditt.
Twinny Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har også med sambo hver gang. Det er han som ønsker det og jeg synes det er kjempe fint, det er jo like mye hans barn. Lykke til!
Solskinnsjenta Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Har hatt mannen min med på hver UL foreløpig, og han skal være med mandag - hvis han rekker det... Han har fleksitid på jobben, så er ikke noe problem. Kan dere prøve å få UL ca lunsjtid, så han kan bruke lunsjpause til å være med? Synes det er viktig å ha med pappaen. Det er hans barn også. Mannen min er veldig ivrig på å være med, og det synes jeg bare er kjekt!
Nå har jeg tre gull;-)! Skrevet 17. mai 2007 #5 Skrevet 17. mai 2007 Hei! Vi bor 2 timer hver vei unna sykehuset, så jeg har ikke hatt han med hver gang, Men nå må det sies at jeg har ikke vært særlig bekymret av meg, alt har vært så bra så jeg har vært inne bare hver 4 uke fram til uke 32. Etter dette har han vært med, men det er mer med tanke på om jeg blir lagt inn etc. Sambo er selvstendig næringsdrivende sammen med sin far, så jeg prioriterer heller at han får inn masse penger nå, og blir hjemme lenge med oss etter at barna er kommet:-). De gangene han har vært med, får han ledsagergodtgjørelse fra nav, så kan ikke skjønne at din sambo ikke skal ha krav på det fra sin jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå