Gå til innhold

Jeg er redd jeg blir alene snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt. vi får det ikke til å funke!

Men hvis jeg nå velger å flytte. Hva og hvor mye kan jeg/får jeg i stønader. Hva får jeg fra far! Jeg skal ha alene omsorgen i såfall!

Lurer på alt fra OS til barnepass, barnehage osv...

Vi har hus, men skrev samboerkontrakt da vi kjøpte. Den gangen hadde ikke jeg noe penger. Men nå har vi bodd her noen år og har en gutt på ca 1 år. Kan jeg klare å få noe av huset. Vet det er særskilte vilkår for slikt. Vanskelig kanskje?

Jeg har en 60% nattstilling som jeg gjerne vil beholde. Må evt høre om hjelp til nattpass og kjøring i barnehage med bestefar evt ha en praktikant.

Jeg har ca 12000 utbetalt når jeg ikke jobber noe ekstra.

Får jeg låne penger til kjøp av bolig, eller må jeg kaste penger ut av vinduet på leiemarkedet?

Hvor får jeg evt lån. Banken, husbanken, kommunalt lån.

Jeg har nok kausjonist. Har ca 300 000 i lån fra før.

Dere som er alene. hvordan klarer dere dere økonomisk og praktisk. Er det så ille som det høres ut som?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva man får av støtte varierer veldig, men man kan få OS, barnebidrag, dobbel barnetrygd, bostøtte og sikker noe jeg har glemt, men det kommer an på bl.a. inntekten deres. Så jeg ville ringt til NAV og snakket med de.

Om det er så ille som det høres ut som? I begynnelsen syntes jeg det var verre enn ille. Det var helt forferdelig, og mange tanker som går gjennom hodet om alt fra økonomi til oppdragelse og samvær. Men etter ei stund når situasjonen har blitt mer stabil blir det bedre, og til slutt er det faktisk ganske behagelig å slippe krangling og sure miner pga ett forhold man ikke trives i.

Skrevet

Men hva gjør man hvis man har en jobb som begynner kl.07.00???

Har du noen erfaring med det eller kjenner noen???

Skrevet

Barnehagen vår åpner 0630. Du må evt gjøre avtale med jobben din.

Jeg vil gjerne isåfall beholde min.

får håpe vi får oss på rett spor så jeg slipper å tenke på dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...