Gå til innhold

Ferie i permisjonstida.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 100 % sm frem til permisjon , har da tenkt til å avvikle ferien i permisjonstida. Hvordan er det da med penger? Nav stopper vel sin utbetaling når jeg har ferie?? Men får jeg da lønn fra arbeidsgiver jeg da?? Er det ikke sånn det må bli? Kan jo ikke gå 5 uker uten penger liksom...

Noen som vet ?? Jeg jobber kommunalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du ikke feriepenger da? Som du har opparbeidet deg året før...De kommer vel ofte i juni. Jeg vet ikke jeg, men d virker logisk...

Skrevet

Ja, feriepenger fra tiden vi jobbet har vi jo rett på. Forresten trodde jeg at permisjon også gav rett på feriepenger?

Skrevet

Når du tar ferie stopper utbetalingen fra NAV, men du får feriepenger fra arbeidsgiver. Beløpet står på årsoppgaven fra din arbeidsgiver. Det du har opparbeidet i 2006 kommer til utbetaling nå i 2007.

Hvis du/dere får permisjonspengene direkte fra NAV i permisjonstiden er det bare de 12 første ukene som gir grunnlag for feriepenger som skal utbetales neste år. Feriepenger i året etter en permisjon blir derfor en mager sak....

Hvis arbeidsgiver utbetaler permisjonspenger til deg/dere og får refundert beløpet fra NAV er det vanlig at alle permisjonsukene er med i feriepengegrunnlaget. Hvis de ikke skal være det må det være spesielt nevnt i lønnsavtalen at permisjonspenger IKKE skal være med i feriepengegrunnlaget.

Skrevet

ok , så da får jeg lønn fra arbeidsgiver når jeg har ferie jeg da....får jo feriepenger i juni istedet for lønn , så da blir det lønn i ferien da.. :) Takk for svar jenter...

Skrevet

hvis du er sykemeld i svangerskapet får du ikke feriepenger,hvis du tar ferie etter perm..derfor kan ikke jeg ta ferie etter perm..

men hvis du ikke er noe serlig sykemeld får du penger,,

utrolig teit!

hvis du er 50% sykmelt får du penger for de 50..du ikke er sykmelt...

men hvis du er 100 % hele tiden får du ingen ting...

Skrevet

Du kommer til å få all utbetalingen din fra jobben din du:) Nav kommer til å refundere til dem i etterkant. Det eneste arbeidsgiveren må hsuke å gjøre er å betale deg 100% i den perioden du skal ha ferie (hvis du i utgangspunktet har full stilling da...) hvis du har 80% lønnsdekning. Har du 100% lønnsdekning blir det ingen forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...