Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Vi bor på en plass der det blir et lite 17.mai-tog UTEN korpsmusikk, med en bhg og en skole.. Så jeg har lyst til å dra inn til byen for å få ordentlig 17. mai med masse folk, korps og det hele... Skal jeg velge å la ungen gå i toget her, eller ta henne med til byen og oppleve "folkelivet"? Hun har vært i byen de andre 17.maiene, men i år går hun i bhg for første gang. (akkurat blitt 4) Føler noe mangler uten korps, og det blir ikke ordentlig 17.mai uten gassballong! Er det dumt å "ta henne ut" av bhg-toget? Aner jo ikke hvor mange fra bhg som skal gå..
ceso Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 bhg her går i tog på 16 mail de da slik at datteren min går ikke glipp av det "store" toget 17 mai. det er riktignok uten korps musikk og slikt, men det går så fint så uansett. ta henne ut av bhg den dagen du. tror ikke det gjør noe for noen. kan jo spørre datteren din oxo med hva hun vil...
PrinsesseSjefen Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Jeg ville hørt hva hun har lyst til: Være sammen med de i barnehagen eller høre musikken. er ikke sikkert hun vil det samme som du vil eller du tror hun vil.
PrinsesseSjefen Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 glemte jo å si... Hvis alle tenker som deg at det kanskje ikke er mange fra barnehagen som er med blir det ikke mer "liv".... I barnehagen til minsten vår lager de instrumenter før 17. mai (enkle maracaser, trommer), og har laget eget heierop. Av og til har en foreldre hatt med gitar.... Så det er liv i toget selv om vi ofte er langt unna musikken (barnehagene går foran hovedtoget, bare halve strekningen). Nå er det litt sent å gjøre noe med det til denne 17. mai, men det kan bli mye liv uten korps (ballongene har jeg aldri vært tilhenger av, men det er min sak)
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Gassballonger skulle jeg gjerne vært foruten på 17-mai De er svindyre, man må stå i eviglange køer for å få kjøpt dem, og de har en lei tendens til å forsvinne til barnas tore fortvilelse Nok om det. Jeg er oppvokst på en liten plass, men vi hadde korps. Der gjorde vi det sån at alle gikk i tog, barnehage, skole og alle andre. Det var bare de som var dårlige til beins som ikke gikk i toget. Kjempekos Kanskje er det dine behov for liv og ballonger som kommer frem? Kanskje vil hun storkose seg sammen med barnehagebarna i toget, og få skape egne 17-maitradisjoner? Så er det jo bare å synge i vei, store som små, så blir det musikk også Ha en fin 17. mai uansett hvor dere feirer.
blond Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Hva med å gå barnetoget der dere bor og så dra til byen etterpå?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Vi skal gå i toget her hjemme, så dra til byen etterpå. Selv om begge togene går samtidig, rekker vi nok byen til talen og en oppvisning der med musikk. Jeg er fra byen, så ja, jeg er vant med masse folk og korpsmusikk, litt uvant dette å bo "så" langt fra byen. Men skal la henne gå i toget først, de har jo øvd og hun går her hjemme og synger "ja vi elsker" hele tiden . Håper det blir en flott dag, med feiring begge plasser! HI
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #8 Skrevet 18. mai 2007 .... hun er fire år..... Ærlig talt, hun bryr seg ikke om hvilket tog hun går i, det er foreldrene som skaper de forventningeme, og eventuelt som her, "problemet". Er det ikke hornmusikk i toget så er det ikke. Hun har ingen forutsetning ti lå vite at det liksom skal være hornmusikk. Spørsmålet må jo være om dere vil hun skal treffe vennene sine og leke med dem og ha en koselig dag, eller om hun skal se masse folk, hornmusikk, gassballonger og styr. Ikke skjønner jeg at dere lar dette bli et dilemma..... Tenk når hun blir eldre, hvis dere lar dette lille her bli et "problem"... Da har dere mye skuimmelt foran dere.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå