Gå til innhold

Vasking av dusj dører/fliser inni.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får det liksom aldri reint........... Har brukt jif å skura med å alt.

Er det noen som har ei blandling av noe slag?

Syns liksom dusj dørene også, de er jo forsåvidt reine men syns det er sjolder uansett.............irriterer meg grenseløst.

HJELP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjkabinettet / dørene kan du vaske med en blanding av kaffetrakterrens og vann. Tørk over med avispapir etterpå. blir skinnende blankt!

Vi hadde store problemer med å få bort belegg på flisene. vasket med ALT. Endte opp med at vi fant frem en tapetkniv og skrapte belegget av (forsiktig!!!). Vasket med salmiakkblanding etterpå. skinnende rent!

Skrevet

tusen takk! Da skal det prøves! Gubben så skal få prøve seg seff, jeg kommer meg ikke ned på gulvet :)

Mange pakker med sånn kaffirens på ei halv bøtte da? Ca

Andre tips?

Skrevet

æh... husker ikke hvor mye man skal bruke jeg... sikkert bare å ta det på gefuhl og prøve seg frem =)

Skrevet

Blek det med klor på spray-flaske! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har prøvd klor, men det er ikke sånn skittent at det må bleikes. Er mer det at det blir et sånt belegg som jeg ikke får vekk samma hva jeg skrubber med...........Er vel kalk å såperester sikkert.

Skrevet

Jeg brukte Cillit bang for å få flisene rene. Sprayet på, lot det virke en stund og brukte kjøkken skrudd(fargede med en hardere side) på de vanskeligste stedene.

Skrubbet ned begge badene fra tak til gulv da vi tok over huset og det ble skinnende rent:o)

Skrevet

MEn jeg er litt redd for å skure for mye på dusjdørene.....klart glass, men litt sota liksom. Er redd de blir ødelagte om jeg gnir for mye.

Skrevet

Det er bare å bruke en myk klut om det trengs i selve dusjen. Enig i at man ikke skal skrubbe med noe hart på de. Lett at det blir striper da ja.

• 2 uker senere...
Skrevet

Eddik tar kalken i hvertfall, det kan du prøve;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Spray på litt blanding av vann og salmaikk, la det stå noen minutter, tørk av med en klut, skyll og vask deretter med vanlig grønnsåpevann. Salmiakk er sterkt og tar det meste. Bruk hansker, så slipper du såre hender etterpå. Lykke til!

Skrevet

Finnes noe sterkt rensemiddel i rørleggerbutikken som tar alt. Husker ikke hva det heter, men er ei hvit sprayflaske, de har det sikkert om du spør...

Skrevet

Hørt om Enjo-kluter? Høres heilt sprøtt ut, men de tar det med bare kaldt vann og kanskje litt skurekrem... sjekk ut www.enjo.no

Vanvittig lettvint for oss som også HATER å vaske vindu...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...