Spira31 Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Hei,er nå 28+1 og skal til legen imorgen. Det skal da taes blodprøver....men hva skal de sjekke? er ikke så veldig fan av blodprøver akkurat ...hadde vært kjekt å slippe...
persilla med en prins Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 hei eneste jordmor sjekka på meg var hb ikke noe mer en et stikk i fingeren
Spira31 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2007 hmm heldig du då...men tviler på jeg slipper så billig unna! hehe andre da?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 jeg har resus minus blodtype opg måtte derfor ta blodprøve pga for å sjekke antistoffer...åssen blodtype er du??
MomInUSA Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Uke 28 er en veldig vanlig tid aa sjekke blodsukker om de gjoer det....
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Det er berre blodprosenten (hb) som blir tatt, i tillegg til urin, vekt og blodtrykk. Men dei tok vanleg blodprøve på meg, ikkje stikk i fingeren. Også måtte eg ta ei blodprøve til etterpå for å sjekke jernlageret, men er ikkje standard trur eg.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 dem som har minus gruppe i blodtype.. må ha blodprøve på dette stadiet!
Lykkelig med 2 barn Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 Hei! Dette med blod har jeg begynt å bli ganske "god" på :-) Jeg utviklet antistoffer mot rødeblodlegmer etter blodoverføringene jeg fikk ved forrige fødsel. Dette ble først opptaget ved ordinær blodprøve i forbindelse med dette svangerskapet. Dette er jo ikke akkurat "praktisk" å ha når man går med en liten i magen, men mitt hissige blod har tydeligvis ikke opptaget babyens blod enda/eller babyen har ikke blod i grupper som trigger mitt. Tar faste blodprøver og går til kontroller hos Riksen med UL hver 4 uke, alle verdier holder seg fortsatt stabile. Poenget mitt var at utvikling av antistoffer også kan skje under svangerskap, selv om det er veldig skjeldent skjer/lite fokus på så skal iflg Riksen antistoffer sjekkes på nytt rundt uke 30. Tipper det er dette du skal sjekke :-) Tips til blodprøven: trekk pusten godt et par ganger og bit tenna sammen... da kjenner du lite:-) Lykke til!
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Har ikke tatt en eneste blodprøve siden den første legetimen etter jeg ble gravid jeg! Bare målt blodsukker, sjekka urinprøve og målt blodtrykk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå