Gå til innhold

noen som har pussa opp badet der ute!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hus og må pusse opp badet . det er ca 6 kvm... brunt trepanel på veggene, hehe, så det må gjøres fra bånn, noen der ute som vet sånn ca hva det vil koste? skal flise og legge varmekabler da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan umulig koste skjorta når det er såpass lite, men må nok regne med noen tusen alikevel.

Spørs jo litt hva innredning å sånn du skal ha også. Hvor dyr flisa er osv.

Men koster jo litt elektrikerne å sånn da. En vanlig mann får jo nesten ikke gjør noe selv i dag når det gjelder el.arbeid.

Skrevet

Jeg pussa opp badet i gamle-kåken min, det var ca. 6 m2

Det kom på ca. 85 000

Det inkluderte riving av det gamle, varmekabler, flislegging av hele, elektrikerarbeid (varme og takspotter), et nytt badekar med dusjvegg og nytt vegghengt toalett, sparkling og maling av tak og listing.

Selve vasken med innredning beholdt vi, den var ikke så gammel.

Flisene kjøpte jeg utenom, de kom på ca. 8000,-

Få skriftlig tilbud fra to-tre firma så er det lettere å sammenlikne.

Nå får man jo mye fint i sånne baderomsplater som ser ut som flis, de kan man sette opp selv hvis grunnarbeidet gjøres av fagfolk. Kanskje en del å spare på det...

Skrevet

85 000?? Syns jeg hørtes mye ut! Leigde dere folk til alt da eller?

Flis kan en jo godt gjøre selv, både grunnarbeidet og legging av flis. Bare å låne seg en fliskutter. Eller spør noen en kjenner om hjelp, kanskje er det noe dere kan gjøre i gjengjeld?

Men skal en leige fagfolk til alt er det klart da fyker pengene veldig fort!

Skrevet

vi dro innom megaflis og fant noen skikkelig stilige fliser til badet. Og det sparte vi kjempe masse på. mye billigere der enn mange andre steder. Pluss at flisleggeren lurte på hvor vi hadde kjøpt dem for de var så fine og solide.

Skrevet

vi pusser opp nå. ett bad på ca 20 m2. til nå er vi oppe i mellom 60-80.000. da har vi revet det gamle, men det koster jo ingenting. støpt gulvet lagt varmekabler,fliser. kun flisene på gulv kom på 10.000, men de var dyre da. vi gikk for veggplater som ser ut så fliser. kjmpe fint. og til slutt tak plater.

det er elektrikken som koster, en venn av oss la flisene, men det koster det også. vi kommer nok over 100 000 til slutt.

Skrevet

Ja vi leide håndtverker til alt. Jeg pusser gjerne opp selv i andre rom, men jeg syntes det var litt skummelt å gi meg i kast med våtrom. Mye man må passe på.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :) Utrolig hva slike små rom kan koste, gitt. Jeg har funnet ganske fine baderomsplater som ser ut som fliser, men det spørs om jeg får det igjennom her. De kan vi legge selv, og bare få flislagt gulvet foreløpig.

Når undelaget er linoleum, holder det med et lag membran da? Under gulvflisene? Tipper det blir dusjkabinett nemlig.

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt hus og jeg spurte pappa som er snekker om hvor mye badet kommer til å koste hvis vi pusser ALT fra bunn, men bare får fagfolk til det vi ikke lett kan fikse selv.

Badet er på litt over 6,5m2 (ganske standard str. på bad). Med de flisene vi vil ha, murt dusj i glassten med glassdør og badekar med fliser i fronten så mente han det burde komme på ca. 25.000-40.000kr (ca. halv pris av hva det vil koste om alt skal gjøres av fagmann)

Skrevet

Bør bruke fagfolk til slikt arbeid, da du kan få problemer med forsikring seinere dersom det skulle oppstå en skade som t.d. lekkasje. De som står ansvarlige for utførelsen må ha våtromssertifikat, evt. kan dere betale noen for å stå ansvarlige og så utføre arbeidet selv, men det kan bli vanskelig å få noen til å ta det ansvaret. Prisen på resten avhenger jo selvsagt mye av hva dere velger av fliser, innredning osv. Men skal ikke mye til før du passerer 100 000 kroner, dessverre. Må jo legge gipsplater først, membran osv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Da lurer jeg på om jeg også kan spørre her:) Vi har helfliset bad i huset vi akkurat har kjøpt. Men gulvet er så skjevt at hele må rives opp, gulvet må mures på nytt, nytt sluk, membran og fliser oppå der igjen. Hva vil det koste? Er det gulvet som er dyrt eller veggene? Veggene kan nemlig stå som de er. Er vel rundt 7kvm vil jeg tro.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi begynte på badet I DAG :)

Er ikke helt sikker på prisen for vi får det i bryllupsgave av broren min som jobber med å legge bad. Men tror det ligger på ca 30-35.000 i materialer til vårt på 3,5 m2

Som broder'n sier, forskjellen mellom et knøttlite bad og et "vanlig" bad er ikke så stor når det kommer til penger. Vask, do,dusj/badekar blandebaterier osv må man ha uansett. Og så kommer flis i tillegg.

Det er relativt strenge regler når det kommer til det å lage våtrom. Pass på så det er i orden. 100.000 for å få fagfolk til å ta ett bad på 6 m2 høres ganske riktig ut...

Lykke til :)

Skrevet

Man kan fint gjøre badet selv om man har en fagmann med våtromssertfikat som vil stå ansvarlig for badet og sjekke innom av og til. :) greit å spare 50.000 spenn når man har muligheten! :D

• 4 uker senere...
Skrevet

Pusset nettopp opp badet vårt på 5-6 m2

Gjorde mye selv (riving og sette opp nye vegger) og fikk fagfolk til å gjøre rør, elektrikk, avretting av gulv, membran, samt fliser. Det kostet oss rundt 130.000 - 150.000

Selv om en skal gjøre set selv koster alt materialet ganske mye, og for forsikringens sin del bør det være fagfolk som utfører våtromsarbeidet, og dere må ha en installatør som utfører elektrisk arbeid (det skal meldes inn).

Vi fikk priser på 150.000 av firmaer, og hadde sikkert latt de gjort alt om vi kunne ha gjort det om igjen. Det går kjappere, og koster omtrent det samme

Skrevet

hei igjen! Nå har vi fått pris fra en fagmann som skal gjøre alt. Inkl flytte om på dusj og do, rive vegger, tette igjen en dør og sette inn en ny... prisen ble 76.000,-

takk for alle svar, nå ser jeg fram til et nytt og fantastisk bad!! :)

• 4 uker senere...
Skrevet

det var jo kjmepefin pris

Vi skal begynne om 2 uker, og gjøre mye selv. 7 m2 bad.

Vi river alt selv.

Så skal vi ha folk til å legge kabler, flytte litt rør, støpe gulv og legge gulvbelegg. Vi har bestillt nytt nostalgisk toalett. Kjøpt ny baderomsinnreding, og skal sette opp baderomsplater på veggene selv.

Men alikevel regner vi med at det kommer til å koste ca 70 000

Gleder meg til badet er ferdig.;-)

Skrevet

Vi har nettopp pusset opp et bad på ca 12 m2 - kom på 156.000,-. Måtte rive absolutt alt, skifte vindu, ny forstøtning i kjelleren etc. Men likevel.... Valgte ABSOLUTT ikke noe luksusløsning når det gjelder fliser, hvite 20x20 og 10x10 granittflis på gulvet. Jaja... det ble fint da. Nå er det kjøkkenet som står for tur - havner nok på det samme der pga må rive opp gulv i stue og kjøkken i samme slengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...