smule_83 Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Hei Er det noen andre som har prikking i fingrene? Har hatt dette en stund nå.. Helt til å begynne med kom det bare når jeg hevet armen, eller når jeg sov i en spesiell stilling, men nå har jeg det konstant og synes det er forferdelig ekkelt. Jeg nevnte det for legen, og han sa det var normalt, og at det var blodårene som ligger i klem pga vann og hevelse, og at det ville forsvinne etter fødselen (da hadde jeg det bare av og til). Jeg har lest at det skal forsvinne, men akkurat nå så kjenner jeg nesten ikke fingertuppene mine. Noen andre som er i samme situasjon? Er det ikke noe som kan gjøres med det? Har 8 uker igjen..
persilla med en prins Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Hei!! det samme skjedde med meg i dag ,sikklig ekkelt å dovne bort slik.Usj skal til legen på mandagen og skal ta det opp med han da.
77modell Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Har det jeg også, har hatt det lenge no. Min lege sa det samme,er pga vann å hevelse. Jeg sover nesten ikke om natta pga av det. Å på dagene prikker det stort sett hele tiden. Kniv&gaffel, haha, de detter i gulvet hele tiden. Tannpuss, sminking, ordne hår, skrive med penn........alt er døfødt for tiden. Håper det går fort over.
masa Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Hei, Jeg har det også sånn. Fått mye væske i kroppen og det er båndene rundt håndleddet som væska klemmer på og derfor blir fingra vonde. Har hatt det sånn i 2 uker nå og får ikke sove på natt. Skar prøve akupunktur i morra så jeg får håpe det hjelper.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 jeg har også dette problemet jeg får det hver natt blir nesten gaaaalll. jeg får det i både beina fingrene og armene. må opp å gå å putte beina i is is is kaldt vann da hjelper det. og armene og hendene får samme bahandlig det er dt eneste som hjelper for meg... maya
smule_83 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2007 Uff, det er altså flere av oss.. Det er helt forferdelig :-/ Isvatn har jeg ikke prøvd.. Nei det er ikke så mye som går an med en høyrehånd som er nesten helt lammet i fingertuppene! Masa: Håper det hjelper med akupunkur. Kanskje du kunne gitt en tilbakemelding på hvordan det fungerte for deg? Persilla: Håper på tilbakemelding fra deg hvis du får noe vettuge råd fra legen din
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 jeg har det ikke, men har lest om noe som heter ettellerannet tunell syndrom ( husker ikke det første ordet...) ikke skremsel, men noen trenger visst opperasjon etter fødsel visstnok pga "lammelser" i armene/fingrene- eller som noen skrev her at gaffelen faller i gulvet osv.. poenget mitt er vel at det er hjelp å få om det vedvarer etter fødselen i allefall lykke til dere!!
HeHa Skrevet 18. mai 2007 #9 Skrevet 18. mai 2007 Hadde det lenge sist jeg var gravid - da var jeg veldig hoven. Er nummen i fingrene spesielt om natten nå og når jeg holder hendene oppover. Det kalles Karpal tunnellsyndrom og skyldes hevelser/væske i kroppen. Man kan få det når man ikke er gravid, og da kan det opereres. Når man er gravid forsvinner det som regel av seg selv etter fødselen, når hevelsen går ned. Det hjelper å holde hendene nedover evt henge armen utfor sengen. Sist når jeg var mye plaget "gymmet" jeg fingrene med en skumgummiball på størrelse med en tennisball. Det syns jeg lindre
71variant Skrevet 18. mai 2007 #10 Skrevet 18. mai 2007 jeg har også dette syndromet - hatt det siden før jul merket at det prikket i hendene når jeg gikk mye med de hengende ned for meg hjelper det å ha hendene høyt og forsiktig holde de i bevegelse - jeg kan ikke gjøre for mye da dette gir store smerter ellers bør vi sove med en type skinne som holder hendene/fingrene bakover - som håndleddsbeskyttere for rulleskøyter - det åpner litt for blodstrømmen nå er det 4 dager til termin og de er numne, kraftløse og vonde hele tiden jordmor sier at hvis vi mister fullstendig følelsen i fingertuppene vil det kunne bli aktuelt med opperasjon hvis det er lenge til termin nå blir jeg derimot satt igang hvis det blir så ille det kan gi varige skader - men da får vi opperasjon etter fødsel lykke til alle numne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå