tingeling81 Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Kva er det som lønnar seg i forhold til tilrettelegging? Har fått beskjed av jordmor om å trappe ned meir på jobb (er sjukepleiar). Har 50% nattstilling fast, men har hatt tilrettelegging på dag/kveld sidan eg vart gravid. No kjenner eg at det blir for travelt med dette og... Og kunne tenke meg kortare vakter. Men kva lønnar seg av svangerskapspengar, eller feks. aktiv sjukemelding? Nokre som har vore borti det same? Veit ikkje heilt kva eg skal gjere!
Mamman t Maren og Marlene Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 For arbeisgiver så lønner det seg at du tar svangerskapspenger, for da får de dekt alle "utgifter" fra dag 1. For din egen del så har det egentlig ingen betydning. Jeg jobber i barnehage og da ble det litt vanskelig med spes tilrettelegging, så dermed ble det sykemelding istede... Ved sykemelding så må arbeidsgiver betale deg lønn de første 16 dagene... Dette forklarte min jordmor meg i går. Håper du ble litt "klokere"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå