Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 jeg har i dag spisk ca 5 skiver spekeskinke, vet at det egentle ikke er bra, men er det skadelig tror deremed så lite....
doble Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Har ikke noe å si hvor MYE du spiser egentlig.. Kan like gjerne bli smittet av EN skive. MEN tror ikke sjansen er så stor å bli smittet gjennom kjøtt i norge egentlig. Så lenge du vet det er ferskt og ikke ligget lenge ute (feks. koldtbord ol). Har selv spist et par skiver sammen med eggerøre for en stund siden. Eneste jeg holder meg heeelt unna er blåmuggost som ikke er pastaurisert, og dårlig stekt kjøtt. Går helt sikkert bra med oss...men sjansen er jo der da.
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Eg har berre ete det dersom det har vore frossent i djupfrysar (-18 grader), og då berre den første dagen det har blitt tatt opp frå frysaren. Det spelar inga rolle kor lite ein et, faren for bakteriar er jo like stor i kvar skive. Men norsk spekemat er jo tilberedt under høveleg gode forhold, så det går nok heilt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå