Gå til innhold

Fars manglende lyst. Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefaren har helt mistet lysten. Vi har det ellers veldig bra sammen, han skryter av sexen vår, og jeg er i bedre form enn noensinne. Jeg er nå 33 uker på vei, og det virker som han ikke tenner på meg i det hele tatt nå, all interesse er borte. Vi er forelsket og gleder oss til barnet -og familien- som kommer.

Kan noen av dere pappaer som har opplevd det samme fortelle meg hva dette handler om?

Hører stadig at også mannen kan miste lysta, men jeg ønsker så gjerne å forstå.. Kanskje det også er noe jeg kan hjelpe han med, svare på eller gjøre for han?

Jeg vil ikke spørre han selv, for han opplever slikt som mas/klaging..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde også det samme som deg i forrige svangerskap og føler nå at det er på vei nå også, er nå 19 uker på vei. Har etter forrige gang snakket med flere fedre som føler det er vanskelig og flere har sagt at de er redd for å skade barnet. De sier også de vet at det ikke kan skje, men de mister da ereksjonen da de prøver... menn er rare og ansvarsfulle.

Skrevet

Sånn er mannen min også. Vi har ikke hatt sex mer enn to ganger på 7-8 mnd. Vi har det ellers supert, er forelsket og koser oss sammen og har det fint. Jeg har spurt ham hva det handler om, og han svarer at selv om han vet det ikke skader babyen etc, så oppleves det feil å ha sex "med babyen tilstede". Han opplever også at han har mindre "lyst" enn før.

Heldigvis så har jeg også fått redusert lyst, så vi greier oss, men jeg er litt nervøs for om vi kommer igang igjen etter fødselen......hehe da blir det jo som å begynne på nytt igjen! :D Spennende....

Skrevet

det skal vist mye til for at min mann mister lysta... har av og til lurt på om han faktisk tenner på meg, eller om det er sexen han tenner på... når vi har sex vil han se hele meg, med mage og alt.(er i uke 40)

men hvordan kan e n mann tenne på sin gravide dame så intenst.???

kan jo hende at typen din er redd for å skade barnet. noen føler det jo slik... jeg føler det faktisk slik selv.

Skrevet

Vi har fått noe redusert lyst begge to utover i svangerskapet. Vi har snakket litt om det, og for min egen del handler det mye om å ha energi til å ta initiativ, og at det i større grad enn ellers blir opp til han. Han har ikke sluttet å tenne på meg, er ikke redd for å skade barnet og har ingen følelse av at babyen 'forstyrrer'. Hans forklaring er nokså enkelt at siden jeg er litt 'treigere' enn ellers (blir ikke så fort kåt, og får ikke like lett orgasme) så blir hans lyst også redusert. Min nytelse er viktig for at hans også skal bli som ellers. De gangene vi elsker er det kjempefint, og vi koser oss med det som er i steden for å fokusere på at det er mindre aktivitet. Det er en tid for alt :-)

Skrevet

Takker for mange svar!

Summa sumarum er jeg kanskje litt klokere, dog fasiten får jeg nok aldri.. Jeg tror at svaret muligens ligger i kombinasjonen av at han føler barnet som en "tyvtitter" på et vis, og redsel for å gjøre noe galt, samt også endret flora og lukt nedentil som kanskje føles litt rart..

Jeg håper at sexlivet, når det kommer seg igjen, muligens blir enda bedre, og bruker dette som en gulrot for meg selv. (Dog det er jo absolutt ikke sikkert... ) Håper håper også at det ved neste svangerskap blir anderledes: mindre tanker, og mere naturlig!! Kan jo ikke gi opp håpet.....

Er litt nysgjerrig: hvor mange av svarene er fra pappaer, og hvor mange fra mammaer?? Hmm..

Takk igjen!

Skrevet

For å få en fasit, kan du jo spørre han det gjelder. Det er bare han som vet svaret.

Skrevet

Problemet her er da altså at han hverken vil snakke om det, eller forsøke å gjøre noe med det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...