Gå til innhold

2+ i sukker og 18 dager igjen - HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom som et sjokk i dag! Hele tiden var alt i orden! Hva nå da?

Noen med erfaringer? Noen med trøstende ord?

HJEEEEEEELP!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tenkt gjennom om du spiste eller drakk mye søtt i går? Det kan gjøre utslag på disse testene.

Skrevet

Enig med hun over her - kan hende det er fordi du drakk noe soett ller spiste noe soett foer testen. Trenger ikke vaere noe annet enn det. Legen din eller jordmor vil nok ta de forholdsregler de syns er noedvendige om de er bekymret. Kan ogsaa hende at du har tendens til sv diabetes - det blir ofte vaerre mot slutten og man trenger ikke aa ha noen symptomer paa det. Men du har jo ikke lenge igjen heller, saa de gjoer kanskje ikke noe med det. Mitt raad er aa vaere litt forsiktig med hva du spiser av karbohydrater frem til foedselen - du tar jo ikke noe skade av det. Hold deg unna hvit ris, pasta, hvitt hvetemel og ting som har mye sukker i tilfelle du har hoeyt blodsukker, og spis mindre maaltider og oftere for aa forhindre for hoeyt blodsukker. Hvis du er bekymret saa proev det. Iallefall saa tar du forholdsregler som vil unngaa at du faar sukker i urinen igjen.

Skrevet

Jeg trodde jo jeg var flink hele tiden!

Jordmor var bekymret først. Helt til jeg husket at jeg hadde tatt en del pastiller de siste dagene - jeg hadde så fryktelig vondt i halsen og hostet en del, og ville jo ikke ta ordentlig medisin. Men er det nok? Jeg har da spist godteri før uten at det var noe problem?

Skrevet

Du skal ha spist bra mye søtt før det gir et såpass utslag av sukker i urinen. Snakket jordmor noe om å måle blodsukker, evt. glukosebelastning? Det skal normalt ikke være sukker i urinen.Sukker skilles ut i urinen når det blir for mye sukker i blodet (som ved diabetes, der insulin prod. er nedsatt, mangler eller ikke virker. Og dermed ikke klarer å ta unna sukkeret).

Men hvis jordmor synes det hørtes greit ut så. Men hadde det vært meg ville jeg ha fått sjekka BS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...