Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Jeg og pappaen til barnet mitt flyttet fra hverandre i desember i fjor, fordi vi hadde kjørt oss fullstendig fast i dårlige mønstre i forhold til hverandre. Nå,etter et halvt år i hvert vårt hus, og med godt samarbeid rundt ungen, ser det lysere ut. Vi har imidlertid ikke lyst til å stresse dette, og vil ikke flytte sammen igjen. Men derimot i ro og mak finne ut av om dette (oss) er noe vi tør å satse på igjen.. Mitt spørsmål er derfor: er det sånn at jeg mister OS osv. hvis vi begynner å "date" igjen? Er dette noe vi må holde hemmelig? Jeg er student, og er avhengig av OS hvis jeg skal klare å bo alene med barnet. Og vi har som sagt ikke lyst til å stresse med å flytte sammen igjen, vil bare teste dette ut for å se om vi klarer å bli kjærester igjen.. (vi har selvfølgelig ikke tenkt til å innvolvere barnet før vi er sikre på at dette kommer til å fungere..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 jeg ville ikke sagt ifra til nav før dere flyttet sammen igjen. Men det kommer jo også an på om dere deler utgifter til barnet nå. Blir jo helt feil hvis dere deler det 50/50 nå, da blir det svindel.
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 du må si ifra til nav ! så er det opp til dem å vurdere. er svindel å la være...blir du oppdaget uten å si ifra vil det bli sett på som at dere flyttet fra hverandre bare for å få penger som aleneforelder -selv om dette ikke er tilfelle i saken din. -og da må du tilbakebetale alt du har mottatt og blir anmeldt for trygdesvindel, som kan føre til 6mnd fengsel. derfor er det lurt å gi de beskjed med en gang sånn at det ikke blir noe tull
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 så lenger dere bare er kjærester behøver du ikke si ifra, det blir noe annet om dere flytter sammen.. du skal vel fortsette å betale for deg selv:) lykke til og håper det ordner seg for dere!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Jeg ville ikke ¨gjort noe med det, før dere var trygt og godt under samme tak igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå