Får 2 tette Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Har alltid trodd at jeg kan spise reker nå, de er jo både kokt og fryst. Stemmer ikke det? Får så mange meninger om det meste at jeg blir helt satt ut jeg...
Kanin84=) fødeklar=) Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Tror du kan spise reker....eg gjør det har lest her inne før at det er ok.
Får 2 tette Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2007 det var det jeg også trodde, men så var det noen som sa at man skulle være forsiktige med det? Hvorfor vet jeg ikke....
Kanin84=) fødeklar=) Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Hmm....uff blir usikker eg og....holder meg unna spekemat å sånn...er det eg har hørt kan vere skummelt. Og soft is,papppa hedde lest i eit blad at det burde ikkje gravide spise så det får eg ikkje lov til å ete av han hehe=)
Får 2 tette Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2007 Jeg gjør akkurat det samme )!!!! Kjenner jeg blir litt matt av alle meninger om det meste. Vet liksom ikke helt hva jeg skal følge til slutt!! Jeg får spørre legen neste gang jeg skal dit.. Klem
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Tror ikke det er så lurt å høre på alt som blir sagt her inne. Ikke alle som har like mye peiling. Vet ikke hvor de har det fra at man ikke kan spise reker, men i følge enkelte her inne er det ikke mye som er trygt å spise.
slitelita er mamma til 3!!:) Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 jeg spurte jordmor når jeg var der,hun sa reker kan du spise med god samvittighet!:)krabbe også,men da bør vi styre unna det mørkeste kjøttet i krabben...
Lily* Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 Du kan fint spise reker mens du er gravid, men prøv deg frem når du ammer(det svaret fikk jeg ved sist svangerskap av både jordmor og lege). Fylt krabbe bør en være forsiktig med den brune innmaten i, pga kvikksølv.
ruffen Skrevet 15. mai 2007 #9 Skrevet 15. mai 2007 Reker er trygt. Det er når man ammer man skal være forsiktig med det. Jeg spiser både reker og salami. I følge legen min er det spekeskinke og fenalår og slikt gravide skal holde seg unna. Salami, trønderfår og slikt er visst blandingsprodukter som er varmebehandla og derfor trygt.
Gjest Ut på tur Skrevet 15. mai 2007 #10 Skrevet 15. mai 2007 alt av skalldyr utenom kroppen på krabben kan spises. Mange tror også at vi ikke kan spise jordbær, men det kan vi Sjekk mer på denne linken. Som du ser er det ikke mye vi ikke kan spise http://matportalen.no/Emner/Gravide
Gjest Ut på tur Skrevet 15. mai 2007 #11 Skrevet 15. mai 2007 Glemte en ting. Det var en som nevnte Softis. Softis maskiner skal vaskes veldig ofte. Det som ellers kan skje tror jeg ikke er mer farlig for oss enn for ikke gravide. Uansett om du er gravid eller ikke. Mitt beste tips er å ikke kjøpe hverken softis eller kuleis et sted der det ikke ser ut som de har kontroll på renholdet. Jeg spiser softis selv om jeg er gravid
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 15. mai 2007 #12 Skrevet 15. mai 2007 Spis i vei. Det var før i tiden de mente man ikke skulle spise reker. Lenge siden de opphevet det "forbudet". Jeg spurte jordmoren i dag på ul om dette med spekemat. Hun hadde aldri hørt om at noen var blitt syk av å spise spekemat. Hun mente man kunne spise dette, og ihvertfall så lenge det var ferskt. Nam nam!! )
dobbel glede Skrevet 16. mai 2007 #13 Skrevet 16. mai 2007 Jeg fikk beskjed om at reker kan man spise så sant mor eller far ikke har allergi/allergisk reaksjon overfor det. Det var pga av barnet ikke skulle utvikle allergi/reaksjon man bør være litt forsiktig med reker. Bare pass på at rekene er ferske (god dato hvis det er frossen reker) og ikke spis så langt opp mot hodet på reken at du spiser det "brune gøsjet" Kose deg med reker og voksende mage:)
tolle Skrevet 16. mai 2007 #14 Skrevet 16. mai 2007 Spis reker med god samvittighet ! Jeg spiser reker minst en gang i uken og jeg koser meg. Ble beroliget av en ernæringsfys. som sa jeg kunne bare spise reker til den store gullmedalje. Så jeg spiser gode store reker og koser meg !
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #15 Skrevet 16. mai 2007 Det sist ejeg leste var at skalldy og fisk var sunt og ga barn med høyere IQ... Unntaket var visst selvplukkede skjell (som kan være forurenset) og krabbe skal man kun spise klørne på..... Men når det gjelder mat så strides jo de lærde hele tiden. Samme f.... hva som blir sagt så..... Lykke til med valget om å spise ikke spise ) Til syvende og sist så er det nok ikke hva vi spiser som bestemmer utfallet, eller hva???
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #16 Skrevet 16. mai 2007 Is og sånt burde man ikke spise i utlandet,så sant det ikke er fabrikkpakka is. Men softis spiser jeg med gooo samvittighet..*lakrisstøssel*Mmmm.. ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå