manonym Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Er så i stuss om hva som er best å gjøre... Gutten min er 3 måneder, og jeg får han bare til å sove små lurer i senga om dagen (halv time om gangen ca.). Når han var mindre så sov han i vogga i stua, sov litt lengre der. Men når jeg har vært på trilletur og han sovner i vogna så sover han gjerne mange timer i strekk. Nå han han sovet 3 timer, og sover enda. Men hvor mye skal de sove om dagen? Greit med noen små lurer og en lang?? Eller hva gjør dere???
Labbetøs Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Min snuppe sover halvtimeslurer (opptil en time) i sengen sin på soverommet på dagen. Kan sove et par timer eller tre dersom vi går tur med mei tai. I vogna sov hun like lenge som i mei tai før, men nå sover hun stortsett ikke mer en max en time i vogna. Hun trenger ikke mer søvn. Sover kjempegodt på natten
manonym Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2007 Mei tai?? vet ikke hva det er jeg.. Men jeg er så usikker på hvor mye han trenger å sove, om jeg lar han sove for mye. Tror egentlig ikke det, men hvem vet??
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Her får lillemor stort sett styre det selv. (altså hun legges når hun er trøtt.) Da sover hun slik; Første lur om morgenen er en time, +/-5 min... (det er ca kl 08, står nemlig opp horribelt tidlig denne frøkna:p) Andre lur er fra ca 11 og varer omtrent en time. Hender ofte hun hopper over denne. Da sover hun ca 1230 (etter lunsj) og kan da sove til 1430-15 dersom jeg er riktig heldig, andre ganger kun en halvtime... Dersom luren blir kort sover hun en lur til før middag kl 16... Leggetid ca 1830-1900.
♥2 små gull♥ Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Jenta vår ville ikke sove ute i vogna før hun var ca. 5 mnd. Før det måtte hun sove inne i samme rom som meg, og jeg måtte holde smokken til hun sovnet, og være muse stille når hun endelig sovnet så hun skulle få sove LITT hvertfall! ENDELIG gikk det opp et lys for henne, at det faktisk er deilig å sove ute i vogna. Nå sover hun gjerne flere timer i strekk ute, 3-4 ganger om dagen. Veldig deilig. Er det dårlig vær med regn og blåst triller jeg vogna inntil vinduet på rommet hennes og setter det på vidt gap sånn at hun får følelsen av å sove ute.
Salsa Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Her hos oss er det bare vogna som har fungert på dagtid. Begge to har sovet veldig bra der - vinter som sommer. Har noen ganger forsøkt å legge i senga, men det har ikke vært lange blunden de har fått da. Maks 40 min. Ute kunne de sove i timesvis, og jeg er sikker på at de trengte det da de var så små som 3 mnd. Da er det jo ofte så som så med sammenhengende søvn på natten også. Nå er minste 1 år og eldste snart 3. Minste sover fortsatt ute i vogna, men luren begynner å bli kortere nå. Hun sover i tillegg hele natten - gjerne 11 - 12 timer i strekk. Det har regulert seg veldig bra. Hvis gutten din sover best i vogna, så la ham sove der du (:
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Glemte å svare på det egentlige spm. Første lur i vår seng, nr 2 i vogna, nr 3 i vogna. Dersom nr 2 og 3 er korte blir nr gjerne i vår seng i stedet...
manonym Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2007 Tusen takk for mange svar! Men om jeg lar han sove mye om dagen, går det utover nattesøvnen hans? eller det har vel kanskje ikke noe å si når han er så liten?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #9 Skrevet 15. mai 2007 jo, det vil jeg tro har noe å si.. viktig å prøve å få litt rutiner. frisk luft er veldig bra, sier jo at de sover bedre om natta hvis de har fått masse frisk luft på dagen. og her i huset sover han alltid godt ute i vogna. han står opp kl halv 7, får flaske og sover et par timer til i min seng. så er det frokost og lek før han legger seg igjen rundt 11(ute i vogna) og sover to timer til. på ettermiddagen sover han en halvtime rundt 4-5(ute) og legger seg for natta 7- halv 8. denne rutinen har vi hatt fra han var ca 4 mnd, han er nå ti. hørte på helsest at de gjerne ikke skal sove mer en 2,5- tre timer i strekk på dagen. tror det er viktig at de lærer seg til å finne søvnen før, altså ikke stå og rugge vogna eller trippe musestille rundt. veldig deilig å slippe.. lykke til!
rødhette* Skrevet 15. mai 2007 #10 Skrevet 15. mai 2007 Neida, du lar han ikke sove for mye. Her sover lillegutt vanligvis ute i vogna fra kl 12-16 på dagen. Da er han våken fram til legging kl 19. Noen ganger har han sovet enda lengre også. Likevel sovner han like fint og fort på kvelden - om ikke enda bedre.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 15. mai 2007 #11 Skrevet 15. mai 2007 Søvn avler søvn vettu! Hjelper ikke holde de våkne når de er trøtte! Min på 6 mnd legger seg kl 19, sovner innen 19.15.. Da sover han til 6.30-7... Så en liten time rundt kl 9.. (enten på armen eller inne i vogna) så legger han seg ca 12 når vi er på trilletur og sover da ca 2 timer.. innimellom sover han 1 time kl 17, men det er ikke alltid han trenger den timen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå