Gå til innhold

Noen andre?

MammaChicka og Even Nikolay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det ikke er noe å være skeptisk over...

Men jeg er det alikevel på en måte..

Tror liksom ikke at noe er galt...... men ......

Jeg "kjenner" gutten min nå... og han er skikkelig aktiv... han beveger seg hele tiden og har gjort det siden den dagen jeg kjente liv...

Idag derimot har jeg ikke kjent NOENTING!!!

Først tenkte jeg ikke på det..

Men etterhvert som timene gikk, og han aldri "våkna" liksom begynte jeg jo å tenke på det da...

Har vært bevisst på det i hele dag, så er ikke noe slik : Nei, jeg har stressa, så sikkert ikke merka det..

Han reagerer ikke..

Ikke på is, ikke på cola, ikke på skolebrød, ikke på sjokomelk, ikke på te med sukker...

Prøvd det meste...

Jeg er liksom ikke SÅÅÅÅ bekymra heller, som det sikkert høres ut...

Men er bare så merkelig at han skal oppføre seg slik etter å ha hatt samme døgnrytmen siden jeg kjente han...

Håper han "våkner" snart asså...

Lite lyst å ringe føden og være "hysterisk"...

Men viss ikke jeg har kjent noe til i kveld må jeg nesten bare gjøre det...

For dette er ikke slik gutten min bruker og være...

*godt og lufte seg ihvertfall*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble plutselig kjemperolig en stund, og ingenting som virket for å "friske" h*n heller. Men kjente noen mikroskopiske bevegelser mot kvelden. Neste morgen ble h*n helt turbo av popcorn.

Men man skal ta kontakt hvis det er for stort avvik i bevegelses mønsteret.

Hva skjer når du legger deg ned på ryggen? Det får alltid min til å bli bajas...

Skrevet

det skader ikke å ta en telefon til føden...... det gjore jeg da jeg ikke kjente liv en dag, det var ikke noe galt da heldigvis.

Skrevet

Man er ikke hysterisk om man ringer føden etter å ha gått en dag uten å kjenne liv, man skal ringe føden da..!

Skrevet

Kjære deg! Ikke utsett det, ring til føden nå du. Ingen grunn til ¨å la være. Din babys velvære er viktigere enn om noen skulle være toskete nok til å tenke at du er hysterisk. Sikkert ingenting galt, men bedre å sjekke og være trygg enn å ikke.

Men har du forsøkt cola med isbiter? La brusen bli virkelig kald og drikk så mye du klarer så fort som mulig og legg deg ned. Da bør du vitterlig få en reaksjon! Har tydd til det knepet noen ganger i det siste for babyen min er definitivt blitt mye roligere de siste par ukene.

Lykke til:-)

Skrevet

Ingenting skjer... prøvd egentlig det meste...

Men tenkte å vente litt til bare for å se da..

Som jeg skriver så er jeg ikke redd for at noe er galt sånn EGENTLIG...

synes bare det er så rart...

Skal på BIMtreff nå..

Om han ikke har skjerpa seg til jeg kommer hjem tar jeg en tlf tror jeg!!!

Takk for svar jenter=)

Skrevet

Ja, har prøvd cola med isbiter=)

hehe...

er "mitt" triks også det!!!!!

Skal se om ikke noen Egon mat gjør susen på han!!

Ellers så ringer jeg bare...

Men takk for svar igjen jenter=)

Dere er fantastiske å ha enten man vil ha svar eller trøst=)

Skrevet

Jeg har hatt det på akkurat samme måte idag.

Tenkte ikke over det når jeg var på jobb, men da jeg var på vei hjem tenkte jeg: så rolig han har vært idag...

Men skulle til kontroll hos jordmor, så ville ta det opp med henne.

Hjertelyd var fin, og alle andre tall ser bra ut.

Hun sa med tanke på bevegelser at jeg skulle dra hjem, spise litt og drikke godt - og kjenne utover ettermiddagen om det ble mer aktivitet.

Jeg gjorde som hun sa, og har kjent en og annen bevegelse - men ikke veldig mye aktivitet over lengre td..

(han er ingen stor sparker, men runde forflytningsbevegelser har jeg alltid kjent mye av når han er våken).

Ble egentlig bare mer engstelig, lå bare og ventet på bevegelser.. og blir jo da selvfølgelig mye mer bevisst på det..

Men synes ikke jeg kjente så mye mer, annet enn en forflytning eller to (veldig rolig).

Så jeg ringte føden.

Jordmor der sa at jeg skulle avvente litt til, siden jeg hadde kjent bevegelse siste 2 timer. Men hun ville likevel på fødemottaket til å ringe meg opp.

Det gjorde de, og jordmor der konfererte med en lege.

De syntes derimot dette ikke var noe å bekymre seg for enda - men at jeg bare måtte ringe tilbake hvis det ikke var tegn til spark og bevegelse utover kvelden.

NÅ kjenner jeg at han trykker seg litt oppover mot mellomgulvet, og jeg tror jeg slapper mer av etter at jeg fikk snakke med dem.

Du skal ikke tenke på at du er hysterisk selv om du ringer!

Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!

Og jeg sa på telefon at jeg var usikker, og derfor heller ville ta kontakt - selv om det helt sikkert ikke var noe..!

De var imøtekommende og hyggelige - og jeg føler meg ikke hysterisk selv om jeg evt må ringe igjen!

Man skal ta det på alvor dersom bevegelsesmønsteret endrer seg!

Og det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! De er der for oss, og det er jobben deres!

Lykke til:)

Skrevet

Ikke kjent spark ennå....

MEN...

Han hikket nettopp...

Så da er vel alt fint=)

Skrevet

har du prøvd å dytte litt på han da.. det skader ikke. dem tåler ganske så mye.

Legg deg ned på gulvet, etter å ha styrta en iskalt glass med drikk... og så prøver du å dytte litt i kantene og nede ved bekkenet.. akkurat som som jordmor gjør ved undersøkelse.

Da skal man få svar tilbake, om ikke så synes jeg du skal ringe.. og få skjekket. det er lov og for å være på den sikkre siden. :)

Skrevet

Fører du sparkeskjema?

Hvis det avviker fra det som er vanlig ville jeg ikke nølt med å ringe,.... tenk så fælt det hadde vært hvis noe var galt og du ikke ringte,.. i frykt for å være en Hysterisk mamma,... Ville vært typisk meg,...

Jeg hadde to sånne rolige dager i forgje uke,.... men nå er han aktiv som bare det,... jordmor mente det kunne ha med stillings skifte å gjøre bl.a,..

Skrevet

venneinden min mistet babisen sin for hun ventet ville ikke være hysterisk hun var i mnd 8.. så ring bedre å være på den sikre siden..

hunhar det helt grusomt nå...

Skrevet

Hvordan går det chicka??

Det er faktisk samme ståa her i huset.....sa det til gubben i sta at ho har sovet hele dagen..... Dytta å styra, så jeg fikk litt respons, men ho ga seg igjen med en gang, jeg er litt bekymra........for ho bruker jo å vær veldig turbo der nede.

Men jeg tenker som deg, vil jo ike vær hysterisk heller. Men......

Skrevet

Han har hikka...

men ikke noe mer...

Jeg dytter og dytter...

Ikke no respons...

Skal prøve en dusj nå..

da pleier han å våkne...

Skrevet

Det blir jo oppfordra til å kontakte føden om man merker endringer. Det er jo bare en telefonsamtale- så kan jordmor uttale seg om hva hun(evt han) mener er rett gjøre. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...