Babyfacepsycho Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Skal lage middagsmat til vesla 4 mnd. Noen som har tips på hva jeg kan lage den av? =)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Det er mest grønnsakspuré som du kan gi, gullrotspuré, søtpotetpuré osv...Men hvorfor må du gi fast føde så tidlig?
Murmeline Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 kokte poteter + kokte gulrøtter + litt av kokevannet + stavmikser. Ren gulrotmos er skikkelig nam, men kan smake litt vel mye for babyer som kun er vant til melk. Putt i fryseposer, og frys ned. Kan også ha litt mm/mme oppi, men ikke oppi det som skal fryses ned. Babymat.com eller barnemat.com (husker ikke) er også en grei nettside, men mer aktuell om et par mnd:)
Babyfacepsycho Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2007 Hun får det fordi hun trenger det. (blandt annet gikk hun lite opp i en periode.) Sån er det bare. Og hun har fått det en periode allerede, og har da prøvd de fleste av de 4 mnds glassene. Og nå tenkte jeg lage egen. Siden det blir så mye billigere. =)
Babyfacepsycho Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2007 Gullerøtter og poteter liker hun. =) Det vet jeg. Har tenkt på gullerøtter, poteter og broccoli. Men finnes det noen andre grønnsaker jeg også kan bruke? =)
Murmeline Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Jeg startet med golrot + potet, så brokkoli oppi, så blomkål oppi osv.. Kikk på ingrediensene på ferdigglassene;)
Babyfacepsycho Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. mai 2007 Anonym: Hæ? Nå skjønte jeg lite? Hva da =)?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #10 Skrevet 15. mai 2007 Du vet sikkert at du skal starte med en grønnsak av gangen for å se reaksjon. Jeg har bare laget hjemmelaget. Pleier å mose en potet+MM+solsikkeolje. Etterhvert har jeg puttet i mer og mer ting i poteten og det andre, som f.eks. gulrot, brokkoli, kålrot, kylling, kjøttdeig, torsk osv. Praktisk å fryse ned grønnsakspure`og bare tilsette kjøttet familien skal ha til middag +evt MM.
Babyfacepsycho Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. mai 2007 Ja det vet jeg. Så jeg begynner jo med og lage av samme ting som hun allerede har spist. =) Men utøker jo med nye tingg eftersom. =) Men må jeg ha mme i middagen? Eller holder det at hun drikker det fra flaske når hun får middag? =)
stolt mamma til gojenta! :-) Skrevet 15. mai 2007 #12 Skrevet 15. mai 2007 Lurt å tilsette litt olje, for da tas vitamin B (?) bedre opp i kroppen. Jeg blander av og til inn leverpostei... (mye jern)
stolt mamma til gojenta! :-) Skrevet 15. mai 2007 #14 Skrevet 15. mai 2007 Jeg bruker olivenolje, men hvis du synes det blir mye smak kan du sikkert bruke raps....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #15 Skrevet 15. mai 2007 MM hjelper barnet å fordøye maten og er derfor lurt, men ikke nødvendig. Hvis jenta di har spist litt av hvert så går det sikkert fint uten.
Babyfacepsycho Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #16 Skrevet 15. mai 2007 MM får hun ikke uansett. Hun er flaske barn og får mme. Så blir litt vanskelig og gi henne mm. =) Men takk for svaret. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå