Gå til innhold

Hjemmelaget baby mat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage middagsmat til vesla 4 mnd.

Noen som har tips på hva jeg kan lage den av?

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mest grønnsakspuré som du kan gi, gullrotspuré, søtpotetpuré osv...Men hvorfor må du gi fast føde så tidlig?

Skrevet

kokte poteter + kokte gulrøtter + litt av kokevannet + stavmikser.

Ren gulrotmos er skikkelig nam, men kan smake litt vel mye for babyer som kun er vant til melk.

Putt i fryseposer, og frys ned. Kan også ha litt mm/mme oppi, men ikke oppi det som skal fryses ned.

Babymat.com eller barnemat.com (husker ikke) er også en grei nettside, men mer aktuell om et par mnd:)

Skrevet

Hun får det fordi hun trenger det. (blandt annet gikk hun lite opp i en periode.)

Sån er det bare. Og hun har fått det en periode allerede, og har da prøvd de fleste av de 4 mnds glassene.

Og nå tenkte jeg lage egen. Siden det blir så mye billigere.

=)

Skrevet

Gullerøtter og poteter liker hun. =) Det vet jeg.

Har tenkt på gullerøtter, poteter og broccoli.

Men finnes det noen andre grønnsaker jeg også kan bruke?

=)

Skrevet

Jeg startet med golrot + potet, så brokkoli oppi, så blomkål oppi osv.. Kikk på ingrediensene på ferdigglassene;)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen. =o)

Skrevet

Anonym:

Hæ? Nå skjønte jeg lite?

Hva da =)?

Skrevet

Du vet sikkert at du skal starte med en grønnsak av gangen for å se reaksjon. Jeg har bare laget hjemmelaget. Pleier å mose en potet+MM+solsikkeolje. Etterhvert har jeg puttet i mer og mer ting i poteten og det andre, som f.eks. gulrot, brokkoli, kålrot, kylling, kjøttdeig, torsk osv. Praktisk å fryse ned grønnsakspure`og bare tilsette kjøttet familien skal ha til middag +evt MM.

Skrevet

Ja det vet jeg. Så jeg begynner jo med og lage av samme ting som hun allerede har spist. =)

Men utøker jo med nye tingg eftersom. =)

Men må jeg ha mme i middagen? Eller holder det at hun drikker det fra flaske når hun får middag?

=)

Skrevet

Lurt å tilsette litt olje, for da tas vitamin B (?) bedre opp i kroppen. Jeg blander av og til inn leverpostei... (mye jern)

Skrevet

Vilken type olje da?

=)

Skrevet

Jeg bruker olivenolje, men hvis du synes det blir mye smak kan du sikkert bruke raps....

Skrevet

MM hjelper barnet å fordøye maten og er derfor lurt, men ikke nødvendig. Hvis jenta di har spist litt av hvert så går det sikkert fint uten.

Skrevet

MM får hun ikke uansett. Hun er flaske barn og får mme. Så blir litt vanskelig og gi henne mm. =) Men takk for svaret.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...