Gå til innhold

otrivin nesespray,noen som har brukt dette under graviditet...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så himla forkjøla og tett...står i felleskatalogen at det går over i morkaka,og kan være skadelig under graviditeten,men absorberes i liten grad systemisk ved intranasal administrering. Det er derfor mindre sannsynlig at preparatet kan forårsake fosterskadelige effekter. Kan brukes under graviditet i terapeutiske doser....litt selmotsigende kanskje...men er det noen av dere som har brukt dette?er i uke 25...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan trygt bruke Otrivin! Bare prøv å begrense det til 2-3 ganger i døgnet og ikke mer enn 10 dager i strekk. Det er overdreven bruk som ikke er så bra. Har brukt det selv de 3 gangene jeg har vært forkjøla i løpet av svangerskapet. Det er ikke noe bedre for barnet at du er tett og har problemer med å få i deg nok oksygen selv. Viktig å holde nesa sånnpasse åpen, så unngår du bihulebetennelse..

Skrevet

jeg har kjøpt det i dag og brukt bare en gang og vil bruke det en gang til i natt. har lest at det er trygt men ikke bruk så mye ,for det kan skade barnet .

Skrevet

Kjempetett fortida eg også - gikk på apoteket i dag og dei anbefalte meg å heller bruke saltvantoppløysing.. så eg kjøpte meg ei flaske med d som eg spruter opp i nasa inn i mellom - og dette er ikkje skadelig. Ikkje like effektivt som otrivin, men d funka iallfall :)

Skrevet

Jeg har brukt otrivin nesespray hverdag siden september...er en smule avhengig, bruker det en gang for dagen og det er når jeg skal legge meg for å få sove.. har dårlig samvittighet for dette, men jeg bare må ellers klikker jeg desverre, håper det kommer seg etter fødsel som ikke er så langt unna..

Gjest Ut på tur
Skrevet

Dette sier Felleskatalogen

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Vasokonstriktiv effekt indikerer at xylometazolin kan være skadelig under graviditet. Absorberes i liten grad systemisk ved intranasal administrering. Det er derfor mindre sannsynlig at preparatet kan forårsake fosterskadelige effekter. Kan brukes under graviditet i terapeutiske doser. Overgang i morsmelk: Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket. Preparatet kan brukes under amming i terapeutiske doser.

Sjekk mer om medisiner på

http://www.felleskatalogen.no/

Skrevet

Jeg har også brukt otrivin store deler av svangerskapet til nå. Men jeg brukte det så mye at det gikk langt over den 10-dagers grensa...brukte det sikkert hver eneste dag i en måneds tid før jeg fant ut at jeg mtte gjøre noe med det. Jeg dro da på apoteket for og finne noe annet. Men ville IKKE ha saltvann for det funker ikke for meg. Farmasøyten anbefalte meg da Rhinox som visstnok var mye bedre for gravide enn Otrivin, så jeg kjøpte den da. Den funker like godt som Otrivin på meg, men det er fortsatt den 10-dagers regelen....dessverre.

Skrevet

men når jeg ser i felleskatalogen ser jeg at det står det samme om Rhinox som om Otrivin....

Skrevet

Jeg har også dette problemet, men legen min sa at det var bare å bruke otrivin. Dette er ikke farlig. Du kan også ta paracet dersom du får mye vondti hodet av all forkjølelsen, bare hold deg til doseringen som står på pakken. Ikke noe av dette er farlig for den lille i magen vår :)

God Bedring! Håper du blir fort frisk !!

Skrevet

har også brukt otrivin lenge nå. sammenhengene 4 mnd ihvertfall. klarer meg ikke uten. får ikke sove....

Skrevet

For dei som måååå ha otrivin - så går d jo å prøve den som er beregna for barn? den e iallfall litt mildere... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...