Gå til innhold

Hodet ikke festet seg ennå... uke 36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag, og jeg var sikker på at hodet hadde festet seg, fordi jeg har sånt voldsomt nedpress og vært plaget med stikkinger i det siste. Men NEIDA - ikke festet ennå! "Det er ingen fordel at det fester seg for tidlig, ofte skjer det ikke før et par timer før riene begynner" - sa hun. Og nå skjønner ingenting - for mente jeg har hørt at det er veldig vanlig, og absolutt ingen ulempe, at det fester seg rundt uke 36 ca?! Er førstegangs, og JM er en litt rar gammel dame. Tror de siste kontrollene blir hos fastlegen min, føler ikke helt at jeg kan stole på JM liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uke 37 og hodet har ikke festet seg hos meg heller. Min JM sa også at det var ikke sikkert det kom til å gjøre det heller. hun sa også at det ikke var noe å bry seg om, så sant ikke vannet går, for da skulle legge meg ned og ringe føden for å høre med dem om jeg skulle komme inn med en gang. grunne til at jeg skulle legge meg var for å hindre at navlesnoren skulle komme i klem mellom babyens hode og en evt. åpning.

Skrevet

Da jeg var hos JM i går, så hadde heller ikke hodet festet seg, jeg er 36+2.. Men tar det egentlig med knusende ro, og regner med at det har festet seg til neste kontroll i uke 38.

Skrevet

Hodet ligger der det skal ligge hos meg, men er ikke festet nei. 37+3 idag

Skrevet

Okei - er vel gnaske så normalt dette, da :-) Vi får krysse fingrene for at de små nurkene våre finner veien ned i bekkenet i løpet av de neste par-tre ukene!

Skrevet

jeg er 10 dager over, og hodet har ikke festet seg helt til meg ennå =(

Skrevet

Jeg er 39+5 og hodet har ikke festet seg. Legen på poliklinikken sa tidligere i dag det samme som din JM - nemlig at det ikke er uvanlig at hodet ikke fester seg. Skjer ofte ikke før under selve fødselen. Så ingen grunn til engstelse!

Skrevet

Her festa hodet seg i uke 38. Sist gang var hodet festa i uke 30 så det varierer veldig.

Skrevet

Med førstemann festet ikke hodet seg før jeg var i fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...